• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil in quick detail/wax

Skip

Detailing addict
3 nov 2008
69
52
Hellow...

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze, https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Quik_Detailer_473ml_A3316EU_100060 en deze? https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Ultimate_Quik_Wax_450ml_G17516_101268

Ik gebruik nu de quick detailer tussen door.. Spray het op de auto en wrijf het in en uit met een microvezel.

Is de quick wax beter om tussendoor te gebruiken? En ik meen ooit eens gezien te hebben op een filmpje dat deze word gespoten op een spons met microvezel er om heen, op gebracht, drogen en dan uitpoetsen met microvezel?

Alvast bedankt.

Een quick detailer is om de laatste watervlekken e.d. te verwijderen van de lak, het bied geen bescherming op zich, maar het tast de aanwezige waxlaag niet aan. De quick wax heeft buiten de eigenschappen van de detailerspray ook nog wax in zich wat een zekere mate van bescherming biedt, het vult de aanwezige waxlaag aan, het is GEEN vervanging van een volwaardige wax.

ok , dank voor je antwoord.

Een quick detailer "reinigt" dus meer?
Maar, zou een quik wax dat watervlekje ook niet wegkrijgen?

Zoals ik al zei: een quick wax heeft vrijwel dezelfde eigenschappen als een quick detailer, maar met de toegevoegde eigenschap dat het een wax in zich heeft. ;)

Een quick detailer kun je op lak direct spuiten, of eerst op een MF doek en dan op de lak. Een quickwax/spraywax kun je het beste altijd eerst op een MF applicator aanbrengen en dan aanbrengen op de lak, dit omdat een spraywax wax bevat en bij het sprayen de wax niet gelijkmatig op de lak komt, met een applicator kun je het mooi dun en gelijkmatig verdelen (en het is zuiniger in gebruik)

En wederom bedankt voor je vlotte antwoord.... Dus maar een spraywax halen ipv een detailer!!!:-)^

Gebruik zelf van PB de QD+ en de QW. De QD spuit ik op de lak waarna opwrijven met een MF voldoende is. De QW breng ik op met een handpad om deze vervolgens met een MF weer uit te wrijven. QW is wat bewerkelijker, maar geeft wel een mooier resultaat. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan QW door de beschermende factor en het mooiere resultaat (al is dat maar minimaal tov de QD).