• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil in textuur van de lak op verschillende delen

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.468
193
Utrecht
Dag forumleden,

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om een unirode Citroën C1 op te knappen. Gelukkig was de lak lekker zacht, dus kon ik met de DAP een mooi resultaat behalen, Wat mij opviel was dat sommige delen zo glad als een spiegel zijn en andere delen veel meer textuur (lichte orange peel) hebben.

Dit ben ik nooit eerder tegen gekomen op andere auto's die ik behandeld heb. Mijn vraag is dus: komt dit vaker voor of heb ik hier te maken met een uitzonderlijk geval? De auto is nooit overgespoten en staat nog volledig in de originele lak.

Dit is het rechter achterporties. Hier was relatief veel reliëf/orange peel.
conv_2378.webp

Dit is het rechter voorporties. Hier was relatief weinig orange peel / reliëf.
conv_2377.webp

Weet je zeker dat er geen delen zijn overgespoten van de auto?
Al met een lakdikte meter gekeken?

Het wil niet zeggen als een auto nieuw bij de dealer staat, er geen schade aan heeft gezeten.
Heb al hele rara dingen gezien, en die auto's gingen gewoon voor nieuw de schowroom uit.

Het is niet mijn auto, dus ik weet niks helemaal zeker. De eigenares heeft mij verteld dat er niks is overgespoten. Ik heb geen lakdiktemeter, dus ik kan het niet checken.

Hey Jansen,

Even antwoorden op je vraag; Ik heb een test spot gedaan op een oude Ford Fiesta en daar viel mij ook op dat de GROTE liggende panelen veelal deze lichte orange peel hadden, en de kleinere panelen niet. Eveneens de panelen rondom de achteruit, waar de ene stijl het wél had en de andere niet, bijvoorbeeld.
Als ik een lichte combinatie op deze verschillende panelen deed, zachte lak, dan viel het verschil enorm op. Waarom deze verschillen weet ik echter niet.

Bij deze auto had ik te maken met de eerste eigenaar die trots was op zijn vele jaren zonder schades.

Greetz