• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil Perfetto en Spray and wipe

vieum

Detailing trainee
3 mei 2015
10
47
Ik heb 3 maand geleden een Dolce Verde Klei set besteld waar een busje Perfetto in zit. Naast dat ik het gebruik voor klei glijmiddel gebruik ik dit ook elke keer na het wassen van mijn auto.

Nu zie ik regelmatig op het forum de "Spray and wipe" (van poorboys world) voorbij komen.

Bij de "Spray and wipe" staat dat het geen kunstmatige glans bevat maar dat staat niet in de omschrijving van Perfetto.

Nu vraag ik me dan ook af wat het verschil is tussen deze 2 sprays en wat je persoonlijk favoriet is en waarom.

Ik denk dat Monello Perfetto wat milder is (minder reinigend, ph neutraal) en mogelijk wat meer glanst. Zelf heb ik alleen nog maar Poorboy's World Spray and Wipe gebruikt (als waterless wash, ramenreiniger, tegen droogvlekjes en sproeivloeistof) en die bevalt me prima.