• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles over de AVA of Norway

IMG_0942.webp
IMG_0943.webp
IMG_0942.webp

• Verdrietig
Reacties: AndyVR
Ja heel herkenbaar. Ik haal de slang van mijn haspel af die op de ava zit en dan is hij strak recht, ben nog geen 1 rondje langs de auto en al helemaal in de war en slaat tegen de lak aan‍♂️

Ik heb de go en daar zit een goede metaal versterkte slang bij. Knikt niet en krult alleen maar doordat ik, de kneus die ik soms ben, altijd dezelfde kant op draai. Zodra hij recht ligt en ik er een beetje spanning op zet trekt hij zichzelf uit de krul. De verlengslang van ava uit het xxxl accesoire pakket die ik heb is minder robuust. Maar ook daar geen klagen mee.

Die gele is dan denk ik de vezelversterkte slang? Ik heb de P60 met de 8 meter staalversterkte slang en die krult idd wat Drifter zegt alleen als je zelf staat te klungelen. Zodra hij van de haspel komt ligt ie los in een rechte lijn op de grond, en dubbelvouwen omdat hij tot een lusje oid zou opkrullen is bij mij nog nooit gebeurd, wat bij mijn cheapy nilfisk eigenlijk elke keer gebeurde.

Even iets anders. Hoe zetten jullie de master af. Ik dacht vroeger bij mijn karcher altijd dat je eerst de waterkraan dicht draait. Dan met de machine in werking alle water uit de slang spuit en dan pas de machine afzet.

Als ik de ava manual lees zegt deze dat de machine eerst moet afgezet worden en dan pas de slang ontkoppelen. Dus maw niet de machine van binnen droogspuiten.

Raar geval. Mijn master p60 is geruild binnen garantie. Met het nieuwe toestel wil deze icm de pistola corta geen druk maken. Er kopt wel water uit en iets of wat druk maar niet wat ik gewend was met het vorige toestel. Gebruik ik de ava shortgun geeft die de normale druk dat ik van de ava verwacht. Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Ik zie niet direct een probleem bij de pistola corta

Ik ben maar eens gaan neuzen op Marktplaats en zag bij toeval iemand in de buurt die een slang te koop aanbood ;) en dan roepen ze dat toeval niet bestaat.

Gisteren eerst eens gekeken hoe de huidige slang überhaupt gedemonteerd moest worden, maar dat is werkelijk peanuts.
De verkopende partij voor de zekerheid een berichtje gestuurd of dit dezelfde aansluiting betrof en dat was het geval. De slang is wel iets korter dan de originele, maar dat is voor mij geen probleem. Deze slang heeft een lengte van 8 meter.

Vanmorgen kon ik bij de beste man terecht en toen ik thuis kwam moest ik het natuurlijk wel even testen. Er zat een kunststof bescherming om het einde en die heb ik er voorzichtig afgehaald omdat hij anders niet in de machine klikte.

Dit is een foto van de oude slang, maar bij de nieuwe slang moest ik het zwarte eindstuk dus eraf halen omdat hij anders niet zou passen.

IMG_0954.webp

Nadat ik de nieuwe slang had gemonteerd, de slang neergelegd en gelukkig geen rare kronkels :p

IMG_0949.webp

Deze slang is ook bestand tegen hogere temperaturen en volgens mij ook meer bar dan de originele slang (voor mij maakt dat niets uit).
IMG_0950.webp
IMG_0951.webp

Nadat ik de auto van mijn schoonmoeder gefoamed had, zag ik dat de slang ook wel iets opkrult, maar dit is echt niet hinderlijk.
Ik ben heel blij met mijn nieuwe slang en dat voor het luttele bedrag van 45 eurootjes.. ik heb echt bijna op het punt gestaan om hem de deur uit te doen maar gelukkig kon ik mij beheersen.
IMG_0952.webp

Tot slot; toen ik de auto ging foamen en ook afspuiten viel het me op dat het leek alsof er veel meer power in het apparaat zat. Ik weet niet of dat ook zo is, maar zeker met de wielkasten uitspuiten kwam er echt veel zooi uit..

Bijlagen

• IMG_0953.webp
    IMG_0953.webp
    54,8 KB · Weergaven: 8