Ik ben maar eens gaan neuzen op Marktplaats en zag bij toeval iemand in de buurt die een slang te koop aanbood
en dan roepen ze dat toeval niet bestaat.
Gisteren eerst eens gekeken hoe de huidige slang überhaupt gedemonteerd moest worden, maar dat is werkelijk peanuts.
De verkopende partij voor de zekerheid een berichtje gestuurd of dit dezelfde aansluiting betrof en dat was het geval. De slang is wel iets korter dan de originele, maar dat is voor mij geen probleem. Deze slang heeft een lengte van 8 meter.
Vanmorgen kon ik bij de beste man terecht en toen ik thuis kwam moest ik het natuurlijk wel even testen. Er zat een kunststof bescherming om het einde en die heb ik er voorzichtig afgehaald omdat hij anders niet in de machine klikte.
Dit is een foto van de oude slang, maar bij de nieuwe slang moest ik het zwarte eindstuk dus eraf halen omdat hij anders niet zou passen.
Nadat ik de nieuwe slang had gemonteerd, de slang neergelegd en gelukkig geen rare kronkels
Deze slang is ook bestand tegen hogere temperaturen en volgens mij ook meer bar dan de originele slang (voor mij maakt dat niets uit).
Nadat ik de auto van mijn schoonmoeder gefoamed had, zag ik dat de slang ook wel iets opkrult, maar dit is echt niet hinderlijk.
Ik ben heel blij met mijn nieuwe slang en dat voor het luttele bedrag van 45 eurootjes.. ik heb echt bijna op het punt gestaan om hem de deur uit te doen maar gelukkig kon ik mij beheersen.
Tot slot; toen ik de auto ging foamen en ook afspuiten viel het me op dat het leek alsof er veel meer power in het apparaat zat. Ik weet niet of dat ook zo is, maar zeker met de wielkasten uitspuiten kwam er echt veel zooi uit..