• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil Rupes pad

De bovenste link is elk geval van de nieuwe verpakking dus wellicht is er nog “oude” voorraad te koop?
Ik heb ooit een blauwe pad rupes pad gehad (heeft het niet lang uitgehouden...) en die leek ook te verschillen met de huidige uitvoering. Als je al een blauwe Rupes pad wil koop dan de nieuwe uitvoering zou ik denken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Eerste link is de nieuwe versie, die is veel beter dan de oude. Die laatste is erg stug, pad brokkelt na een tijdje in stukjes, etc
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
De nieuwe pad is een stuk slijtvaster en heeft meer cut dan de oude versie.

De trapezium vorm van de pad zorgt ervoor dat deze minder snijdt in opstaande randjes etc.
FB_IMG_1610654415336.jpg


Zo zag de pad eruit na een halve Mercedes Benz ML en een paar keer door de padwashed gehaald. Pad gaf geen krimp. Bij de oude was dat wel anders...

FB_IMG_1610654423389.jpg


Zeker met de nieuwe Rupes D/A Coarse pasta een topper. De finish is erg goed.


Daarna nog een stapje met de gele pad en D/A Fine Polishing compound en je bent zo goed als klaar.

Desnoods koop je de startset, ben je meteen klaar, verkrijgbaar voor de 75, 15 en 21mm backingplate.

Screenshot_20210114-210908_Chrome.jpg
 
De oude pad scheurde bij mij in bij het velcro en er was al snel veel slijtage aan het oppervlak te zien.
 
De nieuwe blauwe pad is inderdaad erg slijtvast, vind hem wel héél erg stug. Maar ziet er na 125ml Rupes Coarse erop gebruikt te hebben, nog als nieuw uit.