• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil tussen Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner en Liquid Leather Conditioner

Bij echt achterstallig onderhoud en glimmend leder, APC 1:10 op een vochtige doek spuiten en het
leder er mee schoon maken.

Nadoen met enkel vochtige doek en goed laten drogen.
Daarna in de gliptone conditiner......super en mat.

let wel, vochtige doek, geen natte druipende doek.

wel met elk middel eerst even kleurechtheid testen.
 
Oké, heb ergens ook iets gelezen over de uitleg van TIM ??
En dat je niet de site vanuit de UK moest hebben maar de site in de US ?

Kan er alleen niets over vinden zo gauw :confused:
 
W3N zei:
Nu nog wachten of gliptone ook het geknars van het leder heeft kunnen verhinderen. Het leder, waar de gordel over de stoel glijdt, had de laatste tijd last van geknars. :(

Het geknars tussen het leder en de gordel is er nog steeds. :sob: :(
 
mischien een domme vraag. maar krijg je hier ook de zwarte plekken weg uit een beige leer? precies op de plek
waar je vaak met je arm leunt, je kent het wel.
auto is niet van mij vandaar geen ervaring met beige leer.
ps heb de producten van gliptone nog niet staan, alleen die van AG.
 
Dat is huidvet en vervuiling. Paardenhaarborstel van CC + Gliptone cleaner of de Colourlock cleaner. Laatste is echt goed. Die van Gliptone is overigens niet slecht! De Colourlock heeft net iets meer reinigings kracht.
 
Het is bijna niet te fotograferen.

Maar dit is dus mijn maagdelijke bank en bijrijdersstoel deze zijn dus echt mooi mat zoals ik het houden wil.

Bank
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bijrijdersstoel
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nu het verschil bijrijder en bestuurder stoel:

Bijrijder:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bestuurder:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zoals je wel een beetje kunt zien is de bestuurders stoel al een beetje vervuilt, maar ben zo bang dat alles gaat glimmen met die middeltjes.
Maar behoud ik me look zoals de achterbank nu is ??

leer is echt nieuw voor me, dus vindt het nog best wel eng om er iets op te smeren...

Maar de reiniger van gliptone iets minder van kracht, dus twee keer reinigen ?? of is dat teveel van het leer gevraagd ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die van mijn 80 was nog veel viezer/glimmender! Ik heb hem drie keer behandeld met de Colourlock cleaner voordat hij helemaal schoon was. Dus twee keer met Gliptone moet willen.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Die van mijn 80 was nog veel viezer/glimmender! Ik heb hem drie keer behandeld met de Colourlock cleaner voordat hij helemaal schoon was. Dus twee keer met Gliptone moet willen.

Welke Colourlock reiniger gebruik jij? Ik zie op hun site twee reinigers, mild en sterk. Mijn interieur is niet heel vervuild, maar wil het wel goed schoon hebben en houden, zou ik met het milde product dat kunnen bereiken of is sterker (altijd) beter?

gr Bas
 
Ik heb lederreiniger mild gebruik ik. De zware heb ik een keer gebruikt, dit resulteerde dat er ook kleurstof van het leder mee kwam!
 
Om even terug te komen op de originele vraag van deze thread.

Ik heb zelf een cabrio en gebruik Gliptone Liquid Leather Conditioner om m'n stoelen en overige lederen delen te behandelen.
Kan ik nu beter de Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner aanschaffen, of is de meerwaarde nihil?