• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil tussen Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner en Liquid Leather Conditioner

Ik gebruik de protection versie voor de voorstoelen en de 'normale' voor de achterbank en deurpanelen. Als je kinderen hebt en veel instapt/uitstapt zou ik de protection versie nemen.
 
Protection is eigenlijk meer voor leer dat in de buitenlucht zit(op bootjes, koffertjes, jassen).
 
Dibbuz zei:
Protection is eigenlijk meer voor leer dat in de buitenlucht zit(op bootjes, koffertjes, jassen).

Heb deze sinds gisteren ook in mijn bezit voor de cabriozetels. Het heeft geen aangename geur maar het is de bescherming die telt.
 
Ik heb de normale versie, wel heb ik kinderen die vaak in en uitgeladen moeten worden maar het houd zich bijzonder goed moet ik zeggen :cool:

Binnenkort maar eens weer even behandelen, leergeur is inderdaad erg prettig, niet té ;)
 
Vind het heerlijk ruiken! Als ik de auto in stap ruikt het net als een (goede) schoenenwinkel. Heb ook de aroma pad van Gliptone.
 
Vraagje tussen door, ik heb nog als nieuw een zwart lederen interieur...
36dkm heeft de auto gereden in 4 jaar.

Het heeft, zeker de passasierstoel en achterbank mooie doffe uitstraling, gewoon nieuw!
Bestuurderes stoel is al wat meer aan het glimmen.

Nou wil ik, of moet ik het leer bij houden, maar je ziet vaak leren interieuren die erg zwart zijn en glimmen ! ik vindt dat zo lelijk.

Is gliptone het middel ?? om het leer netjes te houden maar niet te laten glimmen ??
 
Met Gliptone gaat het leder NIET glimmen. Daarom zijn zoveel mensen ook gek van dit product. Zoek maar eens mijn show off van mijn ex A3, leder was daar behandeld met Gliptone. In de 80 heb ik het leder eerst gereinigd met de lederreiniger van colourlock, daarna met de condtioner van Gliptone. Prachtig schoon leder, als nieuw en GEEN glans!
 
Oké, ik zou dus eigenlijk zeker de bestuurders stoel moeten reinigen denk, omdat deze al wat glimt...

En dan opbrengen inwijven laten drogen en nawrijven ?
 
Zou inderdaad de bestuurderstoel eerst reinigen, glimmen onstaat ook door vervuiling kwam ik achter. Mijn stoel in de 80 glom ook als een tiet toen ik hem kocht. Ik nam hem af met een nat doekje; niets! Toen Gliptone opgebracht, geen resultaat! Nog steeds glom de stoel. Toen de colourlock reiniger erop gespoten ingeborsteld met de CC paardenhaarborstel, afgenomen met een sloff MF doek. Ongelooflijk hoeveel vuil eraf kwam, de glans verdween ook onmiddelijk. Toen dus de Gliptone condtioner aangebracht. Wie neu! Succes!
 
Heb vrijdag het lederen interieur onderhanden genomen.
Eerst gereinigd met Gliptone cleaner (al was dit misschien niet meteen nodig geweest omdat mijn leder de kans niet krijgt om echt vuil te worden) en daarna het leder 2 beurten Gliptone Protection Conditioner gegeven.

Heb tot vrijdag steeds ledermelk gebruikt maar qua voeding voel ik aan het leder toch een verschil met deze gliptone en de ledermelk. Wel vind ik dat het leder na de gliptone toch een tikkeltje glans vertoont vergeleken met de ledermelk.

En idd, bij het inwrijven vind ik de gliptone echt stinken maar wanneer ik vanmorgen in mijn auto kwam was de geur al heel wat dragelijker.

Nu nog wachten of gliptone ook het geknars van het leder heeft kunnen verhinderen. Het leder, waar de gordel over de stoel glijdt, had de laatste tijd last van geknars. :(
 
Oops iets glimt :confused: , dit wil ik zeker niet !!

Twijfel nog erg over wat ik zal bestellen.....
Heb een bestelling klaar staan maar denk dat ik dat nog even laat zitten :|
 
Bij al mijn auto's glimde het leder niet na gebruik van Gliptone. De voorbereiding is het belangrijkst, net zoals bij lakonderhoud. Bij lak krijg je pas een mooi resultaat na kleien, het echt schoonmaken van de lak. En leder moet je gewoon goed reiningen met een goede cleaner zoals de cleaner van colourlock.