• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil tussen poorboys sealants

BasPH

Detailing rookie
18 okt 2012
17
0
Voor de winter wil ik een sealant aanbrengen, en ik zit te kijken naar sealants van poorboys:
  1. EX Sealant with Carnauba
  2. EXP Pure Sealant
  3. Polish with Sealant
Wat is het verschil tussen deze drie? En welke kan ik het beste kiezen om handmatig aan te brengen en voor een lange bescherming tijdens de winter?
 
EX-P.

EX is een sealant met carnauba. Blijft iets minder lang zitten maar heeft een wat warmere glans vanwege de carnauba.
De Polish with Sealant is een all-in-1 en blijft het minst lang zitten.
 
Bedankt, de EX-P dus. Ik heb nog nooit een sealant gebruikt en in de omschrijving staat dat er meerdere lagen gebruikt kunnen worden. Hoeveel lagen is voldoende?
 
Even een oud topic omhoog. Vorige maand heb ik EXP aangebracht. Vandaag voor het eerst weer gewassen (in tussen tijd max 1200km gereden) en lijkt net of er geen waxlaag op zit.
Is dit normaal?

 
Er zit ook geen wax laag op, maar een sealant. Staat me iets bij dat ik ergens vaker gelezen heb dat alleen de sealant geen mooie beading geeft, maar wel een oké sheeting. Dus zoals ik zie loopt het water er wel vlot af.
 
En volgens mij zie ik nog shampoo op het voertuig zitten en juist shampoo heeft vaak tijdelijk een negatieve uitwerking op de beading. Doet geloof ik iets met de oppervlakte spanning, maar weet het niet meer zeker.