• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat is het verschil tussen Poorboy's Spray & Gloss en QD+?

titoke

Detailing addict
25 mei 2010
57
52
44
mijn vraag is dus het volgende wat is het verschil tussen de pb qd+ en de pb spray and gloss

alvast bedankt
 
Hallo Titoke,

De QD+ bezit wat carnauba en zal dus de lak een beschermlaag geven.
De Spray en Gloss niet denk ik.
 
Spray and Gloss is een detailer spray zoals Spray and Wipe met glansverhogende bestanddelen. De QD+ is een detailerspray met Carnauba. De laatste laat dus bescherming achter, de S&G heeft dat naar mijn weten niet
 
idd klopt heb ik ook gelezen...maar voor de rest heeft het dan de zelfde werken buiten dat er dan een beschermlaag bij komt.

dus de spray eand gloss kan je bevoorbeeld gebruiken als je een auto aan het detailen zijt en de qd+ op het einde of meetings allee das mijn gedacht dan he
 
Zowel de S&G en de QD+ gebruik je op meetings en na het wassen, niet aan het einde, je hebt dan al een verse waxlaag aangebracht, dan hebben deze sprays geen toegevoegde waarde. Niet tijdens het detailen, juist omdat deze extra ingredienten er in zitten.
 
dus ze doen alle twee het zelfde enkel deqd+ geeft een extra beschermlaag. Dus is het nutteloos om beide te hebben?
 
Nutteloos wil ik niet direct zeggen... maar 1 van de 2 is denk ik voldoende. S&G is het snelste, de QD+ moet je nog even laten drogen en uitpoetsen.
 
ok merci mannen denk wel dat ik voldoende weet. de s&g is als je minder tijd hebt de qd+ als je meer tijd hebt hihi.

och ja mss toch alle twee bestellen je kan nooit genoeg hebben he :D
 
vandaag pakketje aan gehad se, nu een vraagje de s&g kan je zo gebruiken hoef je niet te verdunnen?
 
stimpy68 zei:
Nutteloos wil ik niet direct zeggen... maar 1 van de 2 is denk ik voldoende. S&G is het snelste, de QD+ moet je nog even laten drogen en uitpoetsen.

@Stimpy,

Volgens de gebruiksaanwijzing zou je QD+ direct uit moeten wrijven. Als je dit niet doet en dus laat drogen, is het dan nog makkelijk te verwijderen?
 
Ja hoor geen probleem, je mag het direct opwrijven tot glans of even lazen 'hazen' en daarna afnemen. Kan beiden.

Naast carnauba bevat QD+ ook supergladde polymeren!
 
kleine tip bij de qd+ dan , spray hem niet direct op je koetswerk maar ok een microvezeldoek/sponsje dan verwerkt hij nog stukken beter bij mij,
 
Nu we toch aan het vergelijken zijn.
Ik heb zelf PB QW+ Quick Wax Plus in mijn collectie zitten.
Hiermee bereik je in feite dan toch hetzelfde als met de PB QD+ Quick Detailer Plus? Of is de QW+ hoogwaardiger v.w.b. bescherming?
Ik gebruik de QD+ meestal i.c.m. PB spray & wipe als ik de auto alleen een wasbeurt geef.
 
dus als ik het nu goed begrepen heb gaat in in volgorde van mate van bescherming en reiniging als volgt:

spray & wipe(multi functioneel, geen bescherming) > spray & gloss(reiniging, een beetje bescherming) > QD+(reiniging, carnauba) > QW+(geen reiniging, meer carnauba) ???

was even het overzicht een beetje kwijt:weetniet
 
Ik gebruik nu altijd Spray & Wipe bij het drogen van mijn auto. Mijn vraag is nu, kan ik dit ook met Spray & Gloss? En zit er dan nog verschil in glans? Hij blink nu al geweldig met Spray & Wipe:eyes:.