• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

High gloss show-detail-spray

Nick Bakker

Detailing guru
5 mei 2018
965
158
25
Muntendam
he toppers!

Wat is nou de detailspray met de hoogste show-gloss?
dodo juice red mist?
P&S paint gloss showroom spray n shine?
toch nog iets anders?

No proof no talk :p (foto's als bewijs ;) )
 
Maar wat is nu de strekking van dit topic dan?
Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van glans. Daarbij ligt het eraan wat voor kleur de auto heeft, is het zonnig, is het donker, lak met blanke lak, zonder blanke lak, heeft de lak een fatsoenlijke voorbereiding gehad.
De ene vindt merk A de beste glans geven terwijl een ander merk Z de beste glans vind geven.

Kortom, wéér een discussie aanslingeren die niets oplevert.
 
Beetje jammer dat er tegenwoordig zo bot gereageerd wordt op dit forum want ik vind deze vraag niet verkeerd.
Glans komt idd niet uit een potje, maar als je alle voorbereidingen gedaan hebt om maximale glans te bekomen dan kan je er wel iets opzetten om de glans nog meer tot zijn recht te laten komen.
Zelf doe ik dat met McCall's Dream Maker Show Car Gloss Amplifier.
 
@Nick Bakker,

Hoe kun je aan de hand van een foto bepalen of het glanst en in hoe verre deze glanst? De enige manier om dit te meten, is met een glansmeter maar die heeft nagenoeg niemand. En dan?
Maar goed, je wilde foto's...

Gemaakt op 9 juli 2023 om 10:33 uur.
Galaxy S23, 2,38Mb, 4000x2252 | 9MP, IS0 25 | 23mm, 0,0ev | F1,8 | 1/2502 s
20230709_103352.jpg


Gemaakt op 12 november 2023 om 12:04 uur.
Galaxy S23, 3,27Mb, 4000x2252 | 9MP, IS0 25 | 23mm, 0,0ev | F1,8 | 1/765 s
20231112_120437.jpg


Zeg het maar...beide keren nagelopen met Gyeon Ceramic Detailer.
 
  • Leuk
Reactions: Mark96 en Matsu
Het uiteindelijke resultaat is een combinatie van vele factoren
Op de metallic rode lak van onze Jaguar doet een glaze veel meer dan een eindproduct
En de kleinste haze is daarop niet te corrigeren met een toplaagje

De volgende zou daarom zomaar een blauwe kunnen worden
 
Sommige producten geven wel degelijk een boost aan glans maar deze is dan wel tijdelijk. Hoe tijdelijk hangt af van de voorbereiding. Hoe minder de auto van zichzelf glanst hoe sneller het effect weg is. Op een schone lak hecht een product natuurlijk beter.

Dodo Juice Red Mist is voor mij een van de producten waar je echt visueel een flinke boost ziet in glans:
 
  • Leuk
Reactions: mfmeijer en Ric325i
Als het echt glans moet brengen ben ik eigenlijk altijd wel tevreden over P&S Beadmaker.
Die brengt aanzienlijk verbetering in glans (op een schone auto uiteraard). Maar heeft als nadeel wel dat de curetijd best lang is.
Aanbevolen wordt 8 uur niet in contact te komen met Water. Al zal dat meer te maken met de hechting voor beading/sheeting.

Hier de foto's na het wassen zelf. Dan moet het nog curen, waar glans volgens mij nog iets beter wordt.
1703694414368.png


1703694434600.png


Verder hier nog wel wat foto's van de auto nadat hij 8 uur heeft gecured.
Misschien dus meer een spraysealant dan een detailspray, maargoed, dat komt puur doordat Beadmaker nog wat bescherming biedt.
De beads zijn lang niet zo goed als bijv een Sonax BSD. Maar ik gebruik Bead maker dus puur voor Glans en Slickness en vind hem daarin goed zijn ding doen :)

In Youtube video van Forensic detailing zag ik dat qua glans Beadmaker ook de beste Gloss Unit score haalde van een aantal detailing sprays:
(hij start al op het Gloss stukje ;))

 
Onze autohobby is leuk en verslavend en dat is prachtig; echter de detailwereld is ook vreselijk subjectief.
You tube staat vol met (on)zinverhalen en commercie van de fabrikanten. Ook Brian (van A...x detail) is bv heel selectief in welke vragen hij wel of niet beantwoord.
Reclame is niet toegestaan maar persoonlijk vind ik het Amerikaanse kanaal met de naam Es....ic eerlijk en erg informatief.

Veel mensen reageren inderdaad - de laatste tijd - geagiteerd of zijn overtuigd van hun eigen gelijk; zijn we soms teveel in onszelf gaan geloven ?

Mijn slogan is "find something you like and use it often" of was deze van iemand anders ...

Specifiek als antwoord voor de vraagsteller Nick; echte duurzame glans komt voort uit een gedegen lakvoorbereiding en de alom bekende glansverhogende produkten zijn slechts de kers op de taart.
 
  • Leuk
Reactions: Mark96 en Matsu
@Nick Bakker - Dit is inderdaad een tricky vraag. Er spelen teveel factoren mee, denk ik.

Om in te haken op bijv. de genoemde Dodo Juice - Red Mist, viel mij deze juist wat tegen en werkte de Gyeon - Cure juist naar verwachting. (Ik zal het forum eens afstruinen of mijn test hiervan nog te vinden is)

Maja, dezelfde Cure deed het op een dorstige lak weer amper iets. Op een andere lak weer wat meer, etc etc.

Dan pak je weer andere QD's en is het wéér elke keer anders.
 
Mwah, kan erger. Ajax stond bijna in dezelfde competitie als Ado. Werkende in Rotterdam, was dat een dingetje voor mij op kantoor :D

Voor mij idee werkt Cleanmaker het beste glans wise. Gyeon Ceramic Detailer komt er ook goed uit. Nu denk ik ook dat dit mijn persoonlijke keuze is, en eigenlijk het moeilijk vind om ook wat anders te proberen. It works for me, en dat vind ik het fijnste, omdat ik de gewenning heb om deze producten te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Best wel een prima vraag, ik denk dat je zelf wel bewust bent van de nodige voorbereidingen. Nu wil je soms extra glans na een was beurt.
Als je een allround product zou willen gebruiken dat is in mijn ogen de Gyeon Detailer een goede opties.

ik was wel eens auto’s die ik dan aftop met Gyeon wetcoat en vervolgens droog en naloop met deze detailer.

Maar de Gyeon Ceramic detailer is ook echt wel een glans versterker.
 
Het is ook een kwestie van uitproberen. Het ene merk geeft een warme glans de andere weer een wet look.

Ik merk dat ik steeds terug ga naar de beadmaker of Dreammaker (of de mix ervan, cleanmaker) ik heb aardig wat uitgeprobeerd waaronder, stjarnagloss, dodo juice, nanolex etc. Het is ook een beetje welk merk het beste bij je past. Iedereen vindt zijn merk/middel het beste maar het is altijd iets persoonlijks. Maar dat vind ik

Het uitproberen is juist het leuke van deze rare hobby nieuwe ervaringen en het blijven zoeken naar “kan het nog beter?”
 
  • Leuk
Reactions: Mark96
Hier even twee producten getest die we op demo hebben: Poorboy's QD+ en GYEON Q2M Cure.
Ons testpaneel even 'gesloopt' met een heftige wollen pad op een dual-action machine, tape plakken en producten aangebracht en afgenomen.
Cure is niet een detailer maar een spray sealant maar gaf wel de meeste diepte aan het paneel.

Voor:
1703761135381.png

Na:

1703761152207.png



Beiden geven een flinke verbetering, dat zie je aan de streep in het midden waar de tape zat maar Cure was er het beste in (maar is meer een sealant dan een detailer).

Wellicht helpt dit :)
 
De Gtechniq QD (V1) was naar mijn gevoel de slechtste QD die ik gebruikt heb. Gaf weinig tot geen toevoeging in gladheid noch glans, ook vond ik de substantie erg waterig, het voelde dan ook aan alsof ik met klaar water over de auto ging.
P&S beadmaker gaf voor mijn gevoel een toevoeging aan glans en gladheid maar was een beetje tricky in de verwerking daar waar Gyeon ceramic detailer dit erg goed doet vind ik persoonlijk. Carpro elixir was eerder mijn favoriet en vond ik erg lijken op de ceramic detailer van Gyeon.
 
Zelf erg fan van de Aenso Gleam quick detailer, geeft op m'n cappuccino kleur het mooiste resultaat (met wat ik tot nu toe heb geprobeerd).
 
Leuk om te lezen dat meer mensen tevreden zijn met P&S Beadmaker.
Ik mix hem trouwens ook met Dreammaker. Daarmee heb je de zogenaamde 'Cleanmaker' mix.

Maar dit mix ik puur omdat Dreammaker anti statisch eigenschappen heeft wat zou helpen om minder stof aan te trekken.
Daar schijnt Beadmaker wat last van te hebben. Maar ik merk dat in de zomer niet echt. Bedoel de auto wordt toch wel door Pollen en stuifmeel smerig.
Maar misschien nu dus wat minder snel met cleanmaker mix. Baad het niet dan schaadt het niet ;)

Heb niet het idee dat Dreammaker nog meer glans zou toevoegen dan dat Beadmaker zou doen.
 
@Smotske Op de foto staat QD+ en geen Black Hole. Ze hebben wel dezelfde kleur natuurlijk :) Zal kijken of ik tijd heb om Black Hole aan de andere kant te doen.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske en RoCo