• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil wax en sealant?

alle bovenstaande sealants werken goed, en zijn 'mooi'.

Koop diegene welke je het meest aanspreekt qua prijs versus imago.
Wil je een topimago, dan kies je voor Wolfgang en betaal je meer.
Wil je een goede prijs/kwaliteit, dan kies je voor EXP van Poorboys KLIK

of wellicht de aanbieding van HD KLIK. Gaat uit het assortiment (geen idee waarom), maar goede review van gelezen en is goedkoop.

De DGPS kun je laten curen en d.m.v. de swipetest kun je zien of dit lang genoeg is geweest.

Het is de bedoeling dat de DGPS na het curen en afnemen van het residu, minimaal 12 uur droog moet staan, d.w.z. de lak mag niet bloot staan aan regen of een hoge luchtvochtigheid.

Na 24 uur wordt geadviseerd om de DGPS af te toppen met een (carnauba)wax zoals de Wolfgang Fuzion.

Had ik het dus toch goed gelezen echt jammer van die 12 uur daar heb ik helaas de ruimte niet voor en de tijd ook niet dan word het dus de PB EXP :rules

Moeten is misschien niet het goede woord, het meest ideale is om het 12 uur droog te laten staan.

Geld er ook een soort van instructie voor de PB EXP ? hoelang moet deze droog staan of hoesnel mag ik er een waxlaag op zetten ?

Euh... RTFM? :rules :lol

Poorboy’s EX-P Sealant can be applied equally well by hand or dual action machine. For best results by hand, it should be applied to freshly polished paint using a damp Meguiar’s Microfibre Applicator Pad. Only 2-3 pea-sized drops of product are required per panel, and these should be applied as thinly and evenly as possible to produce a film that should then be allowed to cure for up to 30 minutes. Once hazed over, this film should then be buffed off carefully using a Poorboy’s Deluxe Mega Towel. For best results using a dual action polisher, Poorboy’s EX-P Sealant should be applied to freshly polished paint using a Lake Country 140 mm Finishing Pad. Only 1-2 pea-sized drops of product are required per panel, and these should be worked in thoroughly at around 3000-4000 orbits per minute (speed 3-4 on most dual action machine polishers) until only a thin film remains. After being allowed to haze over for up to 30 minutes, this film should then be buffed off carefully using a Poorboy’s Deluxe Mega Towel.

RTFM ? :weetniet

Dus als ik het goed begrijp is het op zijn Nederlands en mijn manier van werken met de DAP500 standje 3 zou ik dan nemen net zoals ik de glaze aanbreng en dan op de zwarte pad, klopt dit ?

Inderdaad Read The F*cking Manual oftewel, lees de !*@#^!@ gebruiksaanwijzing ;)

In plain old Hollandsch... :

Voor het beste resultaat gebruik je een Dual Action machine. Poorboy’s EX-P Sealant dient te worden aangebracht op een net gepolijst oppervlak d.m.v. een Lake Country 140 mm Finishing Pad. Gebruik 1 a 2 druppels ter grootte van een erwt per paneel en deze moeten goed ingewerkt worden bij stand 3 a 4 totdat er een dunnen film overblijft. Laat deze film tot ongeveer 30 minuten curen/hazen daarna voorzichtig afnemen met een Poorboy’s Deluxe Mega Towel.

;)

Ik heb het produkt nog niet dus kan de f*cking manual niet lezen :-"

LC 140mm pad welke is dit ik heb de zwarte en nog een ongebruikte gouden liggen die ik had besteld voor de wax maar deze breng ik handmatig aan.

Onzin! :no

Beide zijn net zo goed, alleen zal een sealant vaak net wat duurzamer zijn. Het is niet een kwestie van moeten, maar een kwestie van wat je zelf wilt.

onzin!
sealant voegt toe aan standtijd, maar er is geen goed of slecht..!
alleen persoonlijke voorkeur...

edit, lol! zelfde als adrie :P

Hallo medepoetsers:ja ,

Na het polijsten met de DAP500 en de Monello-producten gebruik ik PB Black Hole, daarna zet ik de auto in de PB Natty's Blue(2 laagjes). Heeft het voor mij nog veel zin om een sealent te gebruiken?? Ik zet de auto om de 2 a 3 maanden in de wax.
Als het veel meerwaarde heeft ga ik voor de sealent van PB i.v.m. alle goede ervaringen.

Alvast bedankt

Wat mij betreft niet, als je al zo regelmatig de auto waxt dan heeft een sealant geen toegevoegde waarde, die neem je juist vanwege de langere standtijd t.o.v. een normale wax.

De PB EXP al geruime tijd in gebruik wat een super spul en een laagje DJ rainforest rub maakt de glans helemaal af.
Nu is mijn glaze bijna op had e Clearkote red moose en wil overgaan naar misschien iets anders, ook weer dezelfde eisen aanbrengen kort inwerken eventueel en dan uitbuffen, wat raden jullie aan ?