• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Versnellingsbak schoonmaken

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
Hallo,

Ik ben samen met een familielid de koppelingsplaten van een auto aan het vervangen. Nu ligt de bak er toch uit, waarmee kan ik de buiten en binnenkant het beste schoonmaken? Gebruiken jullie daar speciale middelen voor of is een HD met Dasty( bij de Wibra) en een tandenborstel voldoende?


Alvast bedankt voor de replies!!
 
Ik zou opletten met een HD, je wilt natuurlijk niet dat er water op plekken komt waar het niet hoort en vervolgens lagers, schakelmoffen, synchromeshringen e.d vast gaan roesten.

Het beste kun je het in gemonteerde toestand met wat remmenreinigen en vervolgens met de HD doen.
 
Inderdaad...remmenreiniger...spuitbusje , en/of evt wat diesel met de kwast, de buitenkant doen(even laten inwerken). Binnenkant i.ig geen ontvetter gebruiken, maar uitvegen met schone doek.
 
Ouderwets: parrafine (lampolie) werkt ook wel om het vet los te weken, wordt alleen een bende (maar dat wordt het toch wel denk ik :D)
 
Lampolie werkt inderdaad ook perfect, ik gebruik het altijd op mijn motor om kettingvet resten te verwijderen van de velg en achterbrug.
 
Bak insprayen met koude motorreiniger, voor een paar euro te koop bij de autohandel.
Daarna met slang afspoelen en zorgen dat er geen water inloopt, dus met beleid!.
Pas op met RR, sommige kunstoffen en metalen slaan hier dof van uit.
 
ericon zei:
Bak insprayen met koude motorreiniger, voor een paar euro te koop bij de autohandel.
Daarna met slang afspoelen en zorgen dat er geen water inloopt, dus met beleid!.
Pas op met RR, sommige kunstoffen en metalen slaan hier dof van uit.



Ja water in de vbak lijkt me geen goed idee, die krijg ik namelijk echt nooit meer in elkaar :D
 
Gerbrand zei:
Ik zal de Alubright gebruiken van RaceGlaze. Daarna de Jetlag erover heen sprayen een klaar.

Ja, ik heb het op het motorblok van mijn brommer gebruikt. Werkt geweldig!

Review met veel foto's:
https://forum.Carclean.com/default.aspx?g=posts&t=2644