• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervanging Meguiar's Quik Detailer

maykel

Detailing rookie
2 jul 2024
4
2
36
Den bosch
Ik heb de clay bar van meguiar deze schijnt gevoelig te zijn voor welk glijmiddel er word gebruikt.

Toch zoek ik een vervanger voor de Meguiar Quik detailer die voornamelijk zuiniger in gebruik is en toch samen gaat.

Het is nogal prijzig om dit product te gebruiken als clay lube. (Zo'n €14,- voor 475ml)

Als je perse een detailspray wilt gebruiken als clay lube, zou ik persoonlijk kiezen voor Spray&Wipe. (Verschillende volumes. Zo'n 2 liter eindproduct is €21,-)
Als je gewoon een clay lube wilt, zou ik persoonlijk kiezen voor Slip Shot. Dit is de concentraat-versie van Born Slippy. (€8,25 voor een liter)

Idealiter gebruik je beide voor hun primaire werking, dus de S&W als zéér breed inzetbare detailer en de Slip Shot als clay lube.

(* De Slip Shot c.q. Born Slippy is zeperiger en dus glibberiger. Misschien heb je er dus minder van nodig, maar in ieder geval heb je voor minder geld meer product)
(* S&W gebruik ik als detailer op letterlijk alles wat je maar kan bedenken, maar voornamelijk als drooghulp. 1:1 te verdunnen)

Het is inderdaad waar ik naar op zoek ben.
Meer product voor minder geld.
(Heb het zelf niet goed geformuleerd)
De clay bar word vaak in combinatie zo verkocht.
Ik heb gelezen dat de klei niet overal mee samen kan.

Omdat je deze 2 voorstelt kan ik er vanuit gaan dat die samen kan met de klei van meguiar?

In de krochten van mijn, soms niet al te beste, geheugen schoot me opeens iets te binnen over de Meguiars clay bar in combinatie met andere clay lubes.
Na wat zoekwerk vond ik deze forumpost van Dibbuz. Dodo Juice Slip Shot lijkt dus een no go te zijn.

Ik meen me te herinneren dat ik de Meguiars klei ooit samen heb gebruikt met PB Spray & Wipe (1:1 verdund). Dat ging prima.

Een andere optie is het gebruik van een rinseless wash middel. Zoals bijvoorbeeld Absolute of Optimum No Rinse. Zeer economisch in gebruik. 4ml voor Absolute, 8ml voor ONR op 500ml water. Of het samen gaat met de specifiek Meguiars clay weet ik niet. Daar zou je online even wat onderzoek of gebruikerservaringen voor moeten zoeken.

• Leuk
Reacties: maykel
Oh, dat is een goed punt, @RVDE. Mijn eigen ervaring is dat de Born Slippy (Ik had altijd de concentraat-versie, daarna de ''Slip Shot'') geen Meguiars-klei aantastte. Misschien kan @Dibbuz hier wat meer info over verschaffen.

Moet er wel bijzeggen dat ik van Meguiars verschillende clays heb gehad. Samples van beurzen en evenementen, verschillende verpakkingen en kleuren, verschillende setjes, etc.

• Leuk
Reacties: maykel