• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vervuilde auto zonder foamen wassen?

Als je 2 dagen de tijd heb kan je alles rustig doen, nu moet het snel schoon worden voor een uitvaart. Ik was mijn eigen auto ook 1x per 2 weken en als het nodig is een polijstbeurt. Qua hygiëne valt het mee, aangezien ik de binnenkant regelmatig uitzuig en met een doek erlangs ga. maar idd de schoonheidsprijs zal hij niet winnen. Maar als ik ergens aan begin wil ik het zo netjes mogelijk afleveren, welke staat dan ook.
 
Om even mijn eerdere post aan te vullen om de rest va nde reacties; na het wassen en drogen kun je ook een 'beschermlaag' aanbrengen met Dodo Juice Red Mist, Poorboys World QD+, C.Pro Reload of welke andere spray wax/sealant dan ook. Zo heb je de auto gewassen en een toonbare, min of meer glanzende, lak voor de uitvaart.
 
een beschermlaag gaat weinig toevoegen qua glans.

Ik zou de beperkte tijd gebruiken voor een grondige wasbeurt...
 
jjonkie zei:
gebruikt het bijna nooit maar soms is het wel handig...

Het kan wel rare dingen doen op je lak dus wees voorzichtig

Dasty moet je inderdaad niet op de lak spuiten, maar op velgen werkt het perfect :)^
 
Misschien wel leuk om een terugkoppeling te geven over de auto:

Vanmiddag om 3 uur naar de wasbox gereden om het ergste vuil eraf te blazen. hij voelde daarna meteen een stuk gladder aan. thuisgekomen alle naden en kieren in de apc gezet. Voor het eerst dat ik met dat spul werkte maar wat een geweldig spul!! De banden heb ik ongeveer 4x p/s behandeld met apc en de tire brush van mothers. Die heb ik daarna 2x in de bold 'n bright gezet.
Ik heb hem gewassen met nxt shampoo en een flinke scheut apc. Schuimde lekker maar je zag direct de glans terugkomen. Oom de deurpanelen heb ik met apc afgenomen. nadat ik de auto gewassen heb heb ik hem met spray and wipe afgenomen. Na het eten heb ik de uitlaat die erg vies was lekker verwend met alu polish van mequiars. zowel de buitenkant als het binnengedeelte.
De gehele achterkant knapte er van op!!! Aangezien de eigenaar { papalief haha} nog lag te snurken heb ik hem in de nxt 2.0 wax gezet. Daarna heb ik alle naden en kieren nog een keer nagelopen met apc en een kwast die ik snel van vaders had gejat. Nadat ik dat had ingespoten heb ik het met een goedkope microfiber doek afgenomen. Was toch alle viezigheid. De velgen in de wax zetten en onder de motorkap ben ik niet aan toe gekomen. Mede omdat er nog wat dingen voor de uitvaart geregeld moesten worden. het interieur had ik eerder op de dag al uitgezogen en met een stofdoek afgenomen. WEl wil ik nog een keer de matten met apc behandelen. De ruiten heb ik van binnen ook niet gedaan want ik had de goede glasreiniger niet meer in huis.

Tegen een uur half 8 was het mooi geweest en de eigenaar {papa} was er weer erg blij mee. Binnenkort een keer het interieur goed aanpakken en de velgen in de wheelwax zetten, want die beginnen toch wel wat kwalen te vertonen.

Iedereen dank voor de hulp hier!!!!!!
 
Fijn dat het helemaal klaar is en je vader tevreden is. :cool:

:idee Let even op de manier waarop jij je verhaal neerzet, gebruik hoofdletters, punten en komma´s.;)