• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde dilemma: foamen-wassen-afspoelen / wasbox

Ik lees het al, ik mag al blij zijn met mijn eigen oprit voor 3 auto's met buitenkraan en evt. Warm water in de bijkeuken.
Voor het afspoelen sluit ik vaak een waterfilter aan om het water te ontdoen van kalk en dergelijke.
Ik pak de HD reiniger als ik wil foamen, er is stroom voor het drogen met bijv. de metrovac droger.
Mijn buren vinden het (gelukkig) prima als ik elke week en soms tussendoor de auto's was en of detail.
Ook doet de gemeente waar ik woon (gelukkig) niet moeilijk over eigenopritwaspraktijken.

• Leuk
Reacties: m@rio
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "Eigenopritwaspraktijken", maar zou vooral de Belastingdienst kunnen zijn die zich daarmee zou willen bemoeien.

Ik bedoel daar mee @Aficior dat er gemeente's zijn met een "niet auto op straat wassen" beleid.
Mijn gemeente of iig de wijk waar ik woon heeft dit niet dus mag ik gewoon op mijn eigen oprit de auto of wat dan ook wassen ook al verdwijnt mijn water en sop in het riool.
Wat de belastingdienst hiermee te maken heeft begrijp ik dan weer niet :)

@Altos
Dank voor uitleg.
Met Belastingdienst verwees ik naar de waspraktijken, als in dat je veel auto's voor anderen wast. Dat wil de belastingdienst altijd graag weten denk ik.

Oh, ok...dat is niet aan de orde, alleen mijn auto en die van mijn vrouw, iedere week 1tje.
Ben maar hobby-er in detailing.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Overigens is er ook een topic over dergelijk gemeentelijk beleid, en als je er dieper in duikt, blijkt dat alleen voor commercieel wassen op straat te zijn. Op eigen terrein en niet bedrijfsmatig is het overal in Nederland toegestaan om je auto op straat te wassen, al hebben veel gemeentes een ontmoedigingsbeleid vaak in samenwerking met eigenaren van wasstraten/wasboxen.

@nicknameless Tot nu altijd met een boog om dat station heengereden (onderweg van de A12 naar mijn broer die daar in de buurt woont, of op de terugweg). Kan ik dus eventueel met osmosewater de auto afspuiten indien nodig.:grinning:

@Jansen

check muntautomaat, dus ja, betalen voor warm water. 2 euro is voldoende om allebei de 19 liter emmers vol te krijgen. ;)

Je kan ook van die pre-paid kaarten kopen. 50 euro geeft recht op 100 euro was tegoed. Hiermee kun je ook in de wasboxen betalen.

Dit is, voor mij dan, ook de enige wasbox waarbij ze ook écht osmose en/of kalkvrij water hebben. Ik durf gerust de auto af te spuiten en op te laten drogen in de zon zonder dat er vlekken ontstaan.
Pietzak, ben een beetje jaloers op jou

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Ik loop bij de wasserette altijd de wasstraat in om de emmers te vullen en dat vinden ze geen punt.

Als de wasstraat gesloten is vul ik twee emmers voor de helft zodat het niet kan klotsen in de auto. En ik vul een jerrycan met 10 liter water om de emmers aan te vullen.

Eerdaags een huis met oprit en garage dus dan is dat verleden tijd :cool:

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

Op eigen terrein en niet bedrijfsmatig is het overal in Nederland toegestaan om je auto op straat te wassen

In mijn gemeente niet, als ik het mij goed herinner. Er word wel een hoop gedoogd of niet erg op gelet, maar in de APV en dergelijke staat er specifiek dat er niet op straat, of eigenterrein die loost op de afvoer, mag worden gewassen. Particulier of bedrijfsmatig.

Maja, ik ben nog nooit door Blauw aangesproken en volgens mij heb ik nog nooit een BOA ofso gezien. (Ow wacht, alleen voor de controle op hondenzakjes, ooit eens een keer)

Greetz

@Quantoxx en je hebt je informatie uit plaatselijk krantje of iets dergelijks? Er is een speciaal topic over hier op het forum, maar weet even niet meer waar ik het moet zoeken. Lokale kranten, geven bewust of onbewust nogal eens verkeerde informatie over dergelijke zaken. APV artikelen komen eigenlijk nooit uit de hoge hoed van de bestuurders van de gemeente, maar er is een instantie die landelijk de teksten voor APV-artikelen opstelt, en de gemeentes kiezen daar de artikelen uit, die ze in hun eigen gemeente willen voeren. Als je op de website van je gemeente gaat zoeken, vindt vaak toch wat andere teksten dan die via huis-aan-huisbladen onder de bevolking verspreid worden.

@Cordoba - Dit heb ik via de website van mijn gemeente gevonden, via de APV die zij voerde. De tekst die ik eerder schreef, was niet de letterlijk tekst, maar wat ik begreep van de APV en mij nu nog enigszins kon herinneren.

Zocht hier begin 2016 info over omdat ik de velgen van een auto met liters ijzerverwijderaar en andere middelen heb staan poetsen op straat. Een agent in mijn familie vertelde mij toen dat ik hier wel mee moest oppassen omdat er eigenlijk niet eens op straat gewassen mag worden en ik tijdens het detailen van die velgen de straat paars kleurde met ijzerverwijderaars en dergelijken.

In de APV stond iets vermeld als, in mijn eigen woorden; Wassen op de openbare weg niet toegestaan i.v.m. het vervuilen van milieu volgens artikel xxx, blablabla, nieuwbouw op locatie Y en Z wel/niet togestaan omdat de riolering daar gescheiden was aangelegd, etc etc.

Dit is wat ik mijn zo ongeveer kan herinneren. Zal de APV nog eens opzoeken, want nu begin ik weer te twijfelen.

Greetz

@Quantoxx Gebruik van middel om vliegroest te verwijderen is een ander verhaal: dat is een chemisch middel, en de vraag is wat de invloed daarvan op het milieu is. Bij gewoon autowassen gaat het om water en shampoo, waarbij de shampoo eigenlijk vrijwel altijd biologisch afbreekbaar is. Het vuil dat je van je auto wast, is eigenlijk bijna allemaal biologisch, het verhaal van olie/vet dat van een auto komt met wassen, gaat misschien op voor een auto van Engelse makelij en een productiedatum van 50 jaar terug, maar een moderne auto is dat een beetje een onzin verhaal (en anders zou het bij een forse regenbui ook van de auto spoelen en in het riool komen)

Het topic waar ik het over had, is denk ik oorspronkelijk van 2013 of 2014, ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.

Eerste topic dat ik hierover heb gevonden.
En het tweede topic, dat het topic is dat ik bedoelde en al uit 2009, maar daar ontbreekt de info die ik eigenlijk zocht: er is een site waar alle teksten van eventuele APV-artikelen zijn terug te vinden (de verschillende gemeentes, halen daar hun tekst voor de APV vandaan, en stellen met knip- en plakwerk hun eigen APV samen.

Laatst bewerkt:
@Cordoba - Het ging ook niet om de Non-Ferro. De agent zei dat ik er wel mee moest opletten, "want de auto wassen mag eigenlijk al niet eens".

Ik keek toen in de APV en daar stond inderdaad dat het wassen op straat niet mocht, maar ik zag er geen verwijzingen bij naar wat dan precies de reden zou zijn en welk artikel dan de sancties enzo liet weten.

Sancties, wetten of wat dan ook, ik was nog steeds op straat mijn auto. Regelmatig foam ik de halve straat onder, haha!

Greetz

• Leuk
Reacties: Cordoba