• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervuiling hoogovens

Dylandr

Detailing chief
28 jul 2014
349
100
Amsterdam
Beste forumleden,
ik heb even een vraagje voor mijn werkgever werk ik op Tata Steel ook wel de bekende hoogovens. Nu heb ik afgelopen zaterdagavond de auto in de Gyeon pure gezet waarna je de auto 2 weken niet mag wassen. Nu ben ik vandaag op locatie geweest en zit de auto onder as/stof van de hoogovens/oxystaalfabriek. Nu wil ik hem graag vrij maken van deze troep. Echter twijfel ik of ik hem al kan afspoelen met enkel osmose water of liever met een detailer? Ik ben altijd beetje angstig met een detailer laat staan op een lak vervuld met stof waar mogelijk metalen inzitten
 
Ik dacht dat Gyeon één week niet wassen aanhield?

Anyways, een detailer moet je gaan "aanbrengen" en dus de lak aanraken. Ik zou dus eerder denken aan foamen met een pH-neutrale foamshampoo om in ieder geval de boel los te weken en af te voeren.
Echter, je zal ook na het spoelen weer moeten drogen om waterspots te voorkomen en dus raak je de lak alsnog aan. :p

Echter is hier vast wel iemand op het forum die hier meer ervaring mee heeft.
 
Ik dacht dat Gyeon één week niet wassen aanhield?

Anyways, een detailer moet je gaan "aanbrengen" en dus de lak aanraken. Ik zou dus eerder denken aan foamen met een pH-neutrale foamshampoo om in ieder geval de boel los te weken en af te voeren.
Echter, je zal ook na het spoelen weer moeten drogen om waterspots te voorkomen en dus raak je de lak alsnog aan. :p

Echter is hier vast wel iemand op het forum die hier meer ervaring mee heeft.
14 dagen geen ‘detergents’ gebruiken staat in dr handleiding. Maar het is allemaal los alsof er zand op de auto zit waait er ook deels af. Kan hem natuurlijk enigszins droog rijden zodat ik geen vlekken heb
 
Ik dacht dat Gyeon één week niet wassen aanhield?
Denken moet je aan een paard over laten, die heeft veel meer tijd en hersens :D

Gyeon adviseert inderdaad de auto na behandeling 2 weken niet te wassen om waterspots te voorkomen.
Mocht je je auto behandeld hebben met Gyeon Cure, dan zou je de auto ook kunnen afspuiten in de wasbox of zelf even wassen met alleen water.

Screenshot_20200728-161928_Adobe Acrobat.jpg

En als je het echt zeker wilt weten, even Carclean contacten, email, WhatsApp of belletje doen.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Ik heb hem zojuist even afgespoeld bij de lokale wasstraat, die hebben wasboxen waarbij je daarna door een droog installatie kan. Enkel dus met osmose water afgespoeld