• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervuiling op zijspiegels

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Hi allemaal!
Sinds kort in het bezit van een blauwe Lexus CT 200h :).
Sinds aanschaf van de auto heb ik op mijn zijspiegels een witte waas (lijkt op een coating dat vervaagt).

heb het volgende al geprobeerd:
- glass cleaner
- APC
- dasty

helaas lukt het niet om het weg te krijgen..

Iemand een idee wat het kan zijn?


 
Op de foto lijkt het een soort vervuiling. De dingen die je geprobeerd hebt, die zijn ook niet echt doeltreffend, misschien alleen wat ontvettend. ;)

Heb je polijstmiddel in huis? Een beetje hiervan op een doek/pad en even wat boenen zal waarschijnlijk al veel meer voor je doen.
 
Het is de vraag of het op het glas zit, of dat het in de reflectielaag achter op het glas zit. Zeker met agressieve middelen zoals dasty, heb je kans dat na verloop van tijd dit de achterlaag van de spiegel aantast.
 
Autoglym Car Glass Polish is je vriend:


Ik had het ook bij de Volvo die ik recentelijk had gedaan, de ramen aan de binnenkant bleven een waas houden ondanks goed schoon maken met glasreinigers.

Met een witte Monello handpad, zo'n ovale en een drup met Autoglym en de ruiten zijn weer kraakhelder.

volvo xc70 (15).jpg
 
Zal een microvezel doekje en menzerna 3800 genoeg doen?

Heb ook grovere middelen zoals menzerna 600 en ultimate compound (weet niet tot hoever ik kan gaan met glas)
 
Glas is... glashard. Een fijn polijstmiddel zal dus niet je glas wegslijpen. ;) Probeer dit even en dan moet je verschil zien.

Uiteraard is een dedicated product er voor gemaakt, maar als je dit even niet in huis hebt, probeer bovenstaande.