• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervuiling tussen embleem

wernerbr42

Detailing addict
13 apr 2011
81
52
Aangezien ik mijn embleem niet wil/kan verwijderen op een 12 jaar oude peugeot 206 ivm met kleurverschil wil ik deze zeer nauwkeurig schoonmaken.

Ik was altijd met een kwast ertussen door alleen blijft de lak in en rond het embleem vaal.

Zijn er kleine polijst kwasten waarmee je tussen de emblemen kan komen?

Graag jullie ideen en manieren

wat je kan doen is ze er af halen, je lak checken op kleurverschil (wil soms meevallen, mijn 306 uit 1994 had daar vorig jaar ook geen problemen mee). Als er wel kleur verschil zit kan je er in ieder geval goed bij, en plak je ze er daarna weer op.

Niet helemaal het antwoord op je vraag, maat tis wel iets wat je kan doen.

Je hebt van Meg's deze:

ShowProdImgLarge.ashx?id=100093&f=d.webp

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Re-usable_Detailing_Swabs_20_stuks_G301_100093

Er is ook van Dodo Juice een vergelijkbaar iets:

ShowProdImgLarge.ashx?id=101572&f=d.webp

https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Detailing_Sticks_SNDS60P_101572

Echt polijsten tussen de logo's zou ik zelf niet doen, reinigen doe ik zelf met een klein stukje klei en afdoende vloeistof.
Als je hem echt strak wilt hebben kun je het logo verwijderen, er onder polijsten, nieuw logo halen bij de dealer en die terugplakken.

Je kan met kwastjes en borsteltjes gaan friemelen wat je wilt, maar het zal nooit helemaal super worden. Je kan immers geen druk uitoefenen tussen de lijntjes en kiertjes. De enige echt werkende methode is verwijderen zodat je er goed bij kunt komen en opnieuw bevestigen. Wil of kun je je embleem niet verwijderen, dan accepteren dat het zo is.

Hallo,

Je kan natuurlijk ook gewoon wat langer poetsen aan die stukken en bvb een houten staafje onder je doeken steken en heel voorzichtig die kleine delen behandelen als was het een mini-project.

Dat is trouwens de reden waarom bij mij al die vervelende logo's , emblemen,motortypeplaatjes en andere rommel verdwenen is(waar mogelijk),zo is de auto sneller klaar en steekt er niks in de weg om te wassen,drogen,polijsten,waxen noem maar op...:-"

Danny