• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verweerde ex PTT Peugeot Partner van schoonvader

alteaniels

Detailing chief
25 dec 2008
1.346
85
Na vanmorgen nog een keer het resultaat van de poetsmeeting in Budel bekeken te hebben, ben ik begonnen aan een project waarvan ik me al vaak afgevraagd heb "wat zou ik daar handmatig nog van kunnen maken"
Dat de lak verweerd was was opzich geen probleem, totdat er een andere deur in moest vanwege aanrijding(links).
Ben mezelf niet druk gaan maken over krasjes ed want de auto zat er vol mee en was zelf hier en daar door de lak (steenslag ed)

stappenplan:
Wassen met SS&S en 2-emmer methode
door de vuiligheid op de auto gleed de PB waffle weave drying towel moeilijk over de auto dus kleien was zeker wel nodig
Kleien met S&W
Professional Polish met witte pad
Black Hole met zwarte pad
Natty's white met rode pad
Trims ontvet met APC 1:15(geloof ik) en behandeld met trim restorer
Ramen en Lak rondom de trims behandeld met Spray & Wipe
Bandengel of ed heb ik niet en morgen gaat ie toch weer door de slijk, dus banden heb ik gelaten voor wat ze zijn.
Interieur mag schoonvader zelf doen.

foto's voor
P1000805.webp

P1000806.webp

foamen
P1000807.webp

foto's na
P1000808.webp

P1000809.webp

P1000810.webp

P1000811.webp

P1000812.webp

zoek de witte pad
klei gaat in de vuilnisbak is zelfs voor de velgen te zwart
P1000813.webp

Ja meneer Dikkie dik doeken zijn oranje
nou maar hopen dat alles nog schoon wordt
P1000814.webp

Die is er goed van opgeknapt hoor! De lak van de auto was al flink geoxideerd zeg, zo oud is die wagen toch nog niet?!

en dat handmatig niels?
dat is een klus poe he.
ben je nog niet machinaal? of was het een fitniss oefening?

Inderdaad Bart, handmatig
ben er net geen 6 uur meebezig geweest

Ben nog niet machinaal.
Denk ook niet dat ik dat ga doen voorlopig
tot nu toe zijn er 3 auto's die ik bij wil gaan houden (van mijzelf, vriendin en moeder)
eventueel komt daar de luxe auto van mijn schoonouders nog bij.
Maar deze Partner zal ik niet vaak herhalen, was alleen om te kijken wat ik kon bereiken handmatig.
Is een goeie voor een dapclinic:lol
ga ook niet wekelijks voor jan en alleman hun auto doen, dus vind ik dat ik te weinig doe om een dap aan te schaffen

eenmaal geprobeerd ben je om niels,als je een keer wilt,geef je een seintje kan de mijne wel een keer lenen. of de g220 van meg's. maar dan is de keuze zo gemaakt.
had na 1 keer de antara met de hand gedaan te hebben al snel in de gaten dat dat anders moest.

bartr123 zei:
eenmaal geprobeerd ben je om niels,als je een keer wilt,geef je een seintje kan de mijne wel een keer lenen. of de g220 van meg's. maar dan is de keuze zo gemaakt.
had na 1 keer de antara met de hand gedaan te hebben al snel in de gaten dat dat anders moest.

Dat heb ik nou net weer niet, vind het zelfs leuk om met de hand te doen.
Ik ben zo iemand die vaak na 1 keer proberen om is, dus daar wacht ik denk ik nog maar even mee. iig bedankt voor het aanbod.

Die HD van jou welk type is dat?
Ik heb ook een nilfisk maar ik heb het idee dat die net iets te licht is voor de foamgun.

iemand trouwens een idee hoe die dikkie dik doeken weer schoon te krijgen? of kan ik dat vergeten

hoge druk reiniger is de nilfisk p160 1-15 b xtra
de dikkie diks gewoonn wassen op 40 graden met www.Carclean.com/product/Cobra/Micro-Restore_Concentrate_MR-128_100826.aspx was ik ook alles mee kreeg er zelfs de meest vieze doeken mee schoon.
als je dingen wilt proberen,trek aan de bel en je bant van harte welkom hier!

Zeer knap ,ook goed om te zien dat je doorzet met handmatig polijsten..! :-)^

Inderdaad ,doeken gewoon in de machine gooien op 30-40 graden ,let wel op dat je de juiste wascyclus gebruikt ,een laag toerental. En eventueel wat azijn in het spoelbakje doen.

Respect voor dit handwerk!!! :-)^
Echt geweldig wat een klus is dat maar wel leuk om te zien!

Die is flink opgeknapt! :-)^
Mbt de machinaal poetsen: ik ben het helemaal met Bart eens. Machinaal is zoveel makkelijker en sneller dan handwerk. Ik doe hoofdzakelijk alleen m'n eigen auto en af en toe de auto van moeders, maar ik vind de investering in de DAP meer dan de moeite waard.

bartr123 zei:
geoxideerd is verroest,dit is verkleurde lak dus verweerd?

Het proces waardoor de lak verkleurd wordt ook wel oxidatie genoemd. Oxideren hoeft niet per se iets met roesten te maken hebben. Oxidatie is gewoon een proces waarbij zuurstof reageert met andere stoffen.