• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verwijdert iron x dit ?

we zullen zien deze twee produkten gaan toch zeker mee besteld worden :ja

Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover - 500ml om eventueel teer te verwijderen

en

Iron-x om eventueel slijpsel te verwijderen

alle andere sugesties zijn welkom hé

bedankt Tim ,

volgens mij is het ook geen teer , er zullen wel teerplekjes tussen zitten .
maar ik denk als je op teer wrijft dat je dit dan een beetje uitveegt , hier voel je echt dat het vrij hard is zoals vb. een kleine lasspetter.

Komt allemaal goed :lol

Eerlijk gezegd zit ik met hetzelfde dilema, gisteren begonnen mijn zomerwielen te reinigen maar heb dezelfde plekken, Tar X en Iron X gebruikt, beide zonder echt resultaat, misschien doe ik iets verkeerd met deze middelen? Heb Iron X eerst in laten werken, nadat dit niet helpt heb ik het geprobeerd in te werken met een kwast, maar helaas..

Heb ook beide producten staan en pendel bijna dagelijks op en neer naar Brussel (van Antwerpen), dus indien je eerst wil testen dan hoor ik het wel. Tijdje terug de zomerset van m'n vader gedaan met IronX en TarX en de klei erna bleef nagenoeg schoon. Beide producten doen zeer goed hun werk. Misschien dat je meer dan 1 keer IronX moet aanbrengen, al lijkt deze vervuiling redelijk mee te vallen.

bedankt jongens ,

maar moet toch al zeker de Tar&Glue bestellen om op de auto, heb je ook al eens teerplekjes hé .
mijne shampoo geraak ook op , dus moet toch binnenkort gaan bestellen.

en dan zien we wel hoever we geraken met deze produkten

Nog een vraagje ivm Iron X. (vond het wat overbodig om hier een nieuwe topic over aan te maken)
Spuit je het best op natte of op droge lak? Of maakt het niet uit, ik lees overal wel : "niet laten opdrogen" dus ik zou ergens denken dat het veiliger is het op een nat oppervlak te nevelen?

Heb ik net gedaan met WD40 5 min in laten trekken en daarna weggeveegd.

Maar het heeft niet geholpen om de zwarte stipjes te verwijderen.

blazer;265914 zei:
in zit met kleine zwarte stipje op mijn velgen , krijg het er niet af met gewoon wassen .

Zou ik dit kunnen verwijderen met iron x , of moet ik hier wat anders voor gebruiken ?

Ik zou nu graag weten wat het resultaat is geworden met iron-x, omdat ik met hetzelfde probleem zit.
Vooral mijn wintervelgen hebben dit probleem, poreuze velgen blijft makkelijker vuil achter hangen.
De orginele velgen hebben hier geen last van.:cool