• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vette waas na reload.

Kleijer

Detailing rookie
13 mrt 2011
30
0
Wat kan ik fout hebben gedaan?

Zal het volledige verhaal even vertellen.
3 weken terug een nieuwe auto volledig gekleid van een kennis.
En wegens tijdgebrek een snelle was er over heen.

Afgelopen zondag opnieuw gewassen.
En in de was gezet met een proef zakje van surf city van de plaatselijke auto shop.
Nu had de kennis een flesje Reload Spray Sealant - 50ml staan.
En wouden we die ook even proberen.
Helaas laat dit een hele vette waas achter de hele glans was weg.
Ook na een uur wachten en met een doek en een beetje Last Touch Spray Detailer bleef de glans weg.

De kleur van de auto was uni wit.
1/3 van het fles gebruikt voor de hele auto en de velgen.

Ben erg benieuwd of meer mensen hier last van hebben gehad?
Had namelijk erg goede berichten over de reload gelezen.
En stond op het punt om hem met de volgende bestelling mee te laten komen.

Denk niet dat je het in de reload moet zoeken maar in de surf city wax.
Vermoed dat die nog niet volledig is uitgecured voor de reload erover heen is gegaan.

Er is ongeveer een uur gewacht na de surf city was.

Wel moet ik toegeven dat ik op de velgen geen waas heb kunnen ontdekken.
En die alleen in de reload zijn gezet.

zou het dan zo wezen dat er gaan sealant over carnauba kan?

Denk dat Juffer1 in de goede hoek kijkt: ook al is het na een uur, de wax is dan nog niet 1000% klaar met uitharding en uitademing ....
zodoende gaat ie weer een beetje hazen/curen/borrelen/reactiveren/nazweten ( geef maar een naam ) en als de reload er dan op komt dan kan je rare dingen krijgen.
De ene wax heeft er meer / minder last van dan de ander ( ook de (weers)omstandigheden nemen hun deel hierin mee )).
Sowieso denk ik dat het per definitie niet eens behoort om al meteen een spraysealant / detailer e.d. overheen te knallen >>> doe lekker met de volgende wasbeurt ( bv weekje er na oid )

Kan ook met de grootte van de wouden te maken hebben gehad: bomen en auto's zijn geen beste maatjes :lol

Sluit me in deze aan bij bovenstaande. Denk ook dat hij te vlug over de wax is aangebracht. De keren dat ik het heb gedaan heeft er minimaal 24 uur maar meestal een week (of twee) tussen gezeten en had ik nergens last van.

Reload is juist fijn omdat het overal overheen kan ( ik gebruik het ook op de ramen - maakt ruitenwisser zo goed als overbodig - wel goed uitpoetsen erna)

Bedankt voor de antwoorden.
De fout lag in iedergeval bij me zelf en niet bij de reload.

Snel maar is even op me eigen auto proberen.
Die is een 4 maanden geleden in de 845 gezet.
Dus dat kan niet mis gaan.