• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'viezigheid' in de lak, hoe het beste weg te krijgen.

rickl1990

Detailing rookie
18 sep 2014
4
0
34
Hallo allen,

Aan beide zijden van mijn motorkap van mijn Clio (2004) heb ik een grijzige rand in de lak zitten. Ondanks een eerdere poging dit weg te krijgen door te kleien en te polijsten (lichte cut pad en licht PB polijstmiddel) heb ik het toen niet weg gekregen. Inmiddels ben ik zelf in het bezit van een dap500 met monello pads en polijstmiddelen. Dien ik gewoon zwaarder te polijsten of zijn er misschien betere manieren? De lak van de clio is vrij zacht en verder is er sprake van swirls en lichte krassen welke ik prima met licht polijsten af kan. Mocht het advies zijn zwaarder te polijsten, dien ik dan de gehele motorkap zo te doen of volstaat slechts het betreffende vlak zwaarder te polijsten zonder uiteindelijk verschil te zien met de rest van de motorkap?

alvast bedankt voor de reacties. Ik zeg: op naar een dagje detailen zaterdag ! :-D
 
Heb je al een chemische cleaner geprobeerd? Ik merk altijd dat er, ondanks dat ik gekleid en gepolijst heb er toch nog lichte vervuiling van de lak komt.
Heb persoonlijk goede ervaringen met deze: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Pure_Polish_Step_1_473ml_07100_100215
 
Nee, nog niet. Heb wel een bepaald reinigingsmiddel bij de DAP500 gekregen, maar ik neem aan dat deze niet hetzelfde doet als de Mother wax California. Bedankt voor de tip iig! :)
 
Voor de duidelijkheid: rick je hebt gepolijst met PB PP en witte pad? Ik ken het Mother's product niet, maar het lijkt volgens de beschrijving vergelijkbaar met PB PP. Een passage met bijvoorbeeld Mezzo op een groene pad kan al voldoende zijn. Je kan het alleen lokaal proberen, maar absoluut niet afplakken halverwege een plaatdeel. De schermen ernaast kun je wel afplakken (zodat je daar niets polijst), maar niet op de motorkap afplakken: dan loop je het risico dat je een hoogtestapje maakt door het polijsten (dat ziet er na verwijderen plakband, een beetje uit als een kras).
 
Dat denk ik wel. Was anderhalf jaar terug en niet met mijn eigen spullen. Heb nu de oranje, rode en witte pad van Monello. Zal het dan eens proberen met de oranje en de Mezzo. Afplakken van een 'kader' was ik niet van plan, maar vraag me af of ik dan de hele motorkap op dergelijke manier dien te doen of dat ik na afwerken in stappen met finale uiteraard de rest met de witte pad kan doen?