• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vignet verwijderen

goede tips hier joh
ben net terug uit italie en heb 2 vignetten voor oostenrijk op me ruit zitten
1 voor de heen reis en de andere voor de terugreis
buitenkant is al weer in orde alleen binnenkant moet nog grondig aangepakt worden
alleen nog geen tijd gehad en ga niet in de regen e auto uit staan te zuigen met als gevolg dat me deuen vol regenen
 
095804a3379d7795ae7ebd5f5a09b5de.jpg
145c5d119d71c67828a431bbd174a80a.jpg
e3d1ed4f28a11846b8d11e2f50839709.jpg
a3a5e2a3787ea5e3e1fcd5ea2f1a8e4f.jpg
4305b5692ccc80a4ef63b5a8255c1003.jpg
f1f424a8aec2293d6fdc4312e37d6cb4.jpg

In het kort heb ik de verschillende raadplegen van jullie's methode toegepast en heb het volgende gedaan. Proper (gewassen doekje ) onder het te verwijderen vignet geplaatst en met een soort bankkaart en WD40 de plaats ingespoten dus zonder een scherp mesje of zo ben ik met de kaart beginnen wrijven over het vignet en vervolgens heb ik mn vooruit 2x ingespoten met een glascleaner heb een mooi resultaat.
Ik Dank jullie van harte!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: GewoonWouter
Fijn dat het gelukt is. Ik vind het echter een behoorlijke kliederboel die mijns inziens voorkomen kan worden.

Met mijn methode, föhn en daarna op een doekje wat teer en lijmverwijderaar, lukt het makkelijk en veel properder.

Maar ieder zijn methode natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Fijn dat het gelukt is. Ik vind het echter een behoorlijke kliederboel die mijns inziens voorkomen kan worden.

Met mijn methode, föhn en daarna op een doekje wat teer en lijmverwijderaar, lukt het makkelijk en veel properder.

Maar ieder zijn methode natuurlijk.
K weet het maar de wagen stond ook niet voor de deur. Moest anders met een verlengdraad werken en achter een föhn gaan zoeken. En was ook zo naar benieuwd over de resultaat van de WD 40 (YouTube filmpjes) was inderdaad een vettig resultaat, volgende keer gebruik ik vaseline voor ik het plak aan mijn voorruit.
Thanks voor je mening erover.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
Ik weet dat het een oud draadje is en het heeft me al geholpen maar.... zojuist succesvol een reclamesticker van de achterruit van een auto gehaald. Ging zonder al teveel moeite. Deze zat wel aan de buitenkant overigens.
Beetje warm maken, sticker kwam er zo af. Daarna met tar & glue remover de lijmresten weggehaald.

ECHTER: als ik nu met een natte doek eroverheen wrijf dan wordt de reclame weer bijna letterlijk leesbaar (en trekt dan weer weg). Heb schoongemaakt met ruitenreiniger, APC 1:4 en extra tar&glue remover, maar die "indruk" gaat maar niet weg.
Wat is de methode om ook die indruk weg te krijgen?
 
Dat had ik idd nog niet geprobeerd.... ga de ultimate compound er eens bij zoeken... Of toch die DAP maar bestellen.....

Edit: een beetje ultimate compound lijkt wonderen te hebben verricht. Ik zie het nu niet meer terugkomen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Brad
Ik weet dat het een oud draadje is en het heeft me al geholpen maar.... zojuist succesvol een reclamesticker van de achterruit van een auto gehaald. Ging zonder al teveel moeite. Deze zat wel aan de buitenkant overigens.
Beetje warm maken, sticker kwam er zo af. Daarna met tar & glue remover de lijmresten weggehaald.

ECHTER: als ik nu met een natte doek eroverheen wrijf dan wordt de reclame weer bijna letterlijk leesbaar (en trekt dan weer weg). Heb schoongemaakt met ruitenreiniger, APC 1:4 en extra tar&glue remover, maar die "indruk" gaat maar niet weg.
Wat is de methode om ook die indruk weg te krijgen?
Sonax glaspolish icm een cutting mf pad vind ik het meest effectief om een ruit echt te cleanen.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en ArnoP