• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlek in lak duidelijk zichtbaar na poetsen in zonlicht

Richie67

Detailing rookie
23 jun 2013
4
0
Hallo,

Gisteren heb ik voor het eerst mijn recent aangeschafte heilige koe grondig gewassen en daarna gepoetst.
Ik heb altijd mijn auto's met de hand gewassen en regelmatig gepoetst (met allerlei standaard middelen).
Ik wilde het nu eens iets beter aanpakken en heb een starters kit van Meguiar's aangeschaft.
Ik heb de auto met de mitt voor de 2e keer gewassen met Meguiar's Ultimate Wash and Wax en daarna gepoetst met Meguiar's Ultimate Liquid Wax.
In eerste instantie was ik zeer tevreden met het resultaat.
Zie onderstaande foto's:

4t9r.webp

i0xj.webp

Later toen de zon gedraaid was en op de rechterkant van de auto stond, werd er een vlek zichtbaar op het rechter achter portier.
Op bovenstaande foto was het achteraf ook al iets zichtbaar.

Onderstaande foto's van de vlek:
Het is duidelijk zichtbaar van afstand, maar is niet meer zichtbaar van dichtbij.
De "horizontale strepen" zijn overigens reflecties dus die zijn niet het probleem.
Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken dus alle advies is van harte welkom.

3aeb.webp

9u44.webp

Vast bedankt!

Richard

Als ik het zo snel kan zien, lijkt het op een spot repair plek. Oftewel een plek die bijgespoten is na schade (kras oid). omdat het ook lijkt of de metallic flakes in een andere richting lijken te liggen/anders lijken dan de lak er omheen. Zilvere kleuren zijn namelijk altijd erg lastig om te repareren vanwege de grote hoeveelheid metallic flakes die er in zitten. Een lakdiktemeter zou eventueel uitkomst kunnen bieden om te zien of het daadwerkelijk zo is.

Ik had gehoopt dat het een "poetsvlek" zou zijn.......:(

Er van uitgaande dat het een spot repair betreft, wat zijn dan mijn mogelijkheden om het wellicht minder zichtbaar te maken?

Niet....
Zit in de lak, en kun je er niet uitpoetsen. De flakes liggen in een andere richting en/of meer geconcentreerd dan de lak er om heen, daar is niets aan te veranderen.

Het lijkt ook wel of er een wat doffe rand om de plek zit. Wellicht de spuitoverlap. Kan me voorstellen dat met een polijstbeurtje dit verschil wel minder wordt. Zoals gezegd zal je hem niet wegkrijgen, maar wellicht wel minder zichtbaar!

Daar word ik dus weer wat vrolijker van........
Ik had zelf ook het idee dat de vlek meer opvalt door de "lichtere kring" er omheen.
Als ik die kan verminderen zal de vlek hoop ik minder opvallen.

Ik heb zelf geen ervaring met polijsten, verder dan een blikje commandant groen wat al jaren in de schuur staat (en waar ik me niet eens van kan herinneren waar ik het voor gebruikt heb), ben ik nooit gekomen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Stap 1: blikje commandant groen heeeeeel ver weg gooien ,^^ ! Probeer anders een detailer in de buurt te banaderen, werkt vaak goed op dit forum.