• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken dakbekleding van water

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Hoi, was voor een kennis bezig met vlekken te reinigen van een waterlek bij het dakraam, maar telkens als het opgedroogd is, zijn er nieuwe vlekken/kringen.
Heb al met veel/weinig product geprobeerd met interieurschuim en apc en een schrobborsteltje. Ook al geprobeerd om het ineens te drogen met een haardroger maar het blijft of komt op een andere plaats...
Met een tornado zou het zo gefixt zijn maar mijn compressor is daar niet zwaar/groot genoeg voor :/
 
Je was een lek aan het reinigen in dakbekleding van water? :p Hoe reinig je een lek en hoe maak je bekleding van water? :D

Ik neem aan dat de vlekken op de hemelbekleding zitten. Dit vind ik zelf altijd een tricky dingetje omdat je het niet te nat wilt maken en het gewoon een kwetsbaar iets blijft.

Vlekken die terugkomen na het reinigen, die zijn nooit weg geweest.
Kringen die ontstaan, dan is het oppervlak niet egaal nat gemaakt.

Ik zou niet beginnen met een schrobborstel, maar met een vochtige doek. Hierbij kan je een specifiek reinigingsmiddel gebruiken of iets als APC. Met de doek de boel met beleid boenen en egaal vochtig maken. Dan gewoon aan de lucht laten drogen. (Stap 1)
 
Mocht je APC gaan gebruiken voor de hemel, dek dan wel even de rest van dr bekleding af!
 
Als je de bekleding vochtig maakt en er dan aan de rand een vlek ontstaat (kleurverschil) zit het meestal in het feit dat de hele bekleding al vuil was
Het vocht transporteert het (fijne) vuil en dat hoopt zich op waar het vocht ophoudt (aan de rand van de vochtige plek)
Meestal zit er niets anders op dan de hele hemel gelijkmatig vochtig te maken en zo nodig te herhalen tot het schoon is
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ja lek is weg intussen, hij zei dat het al eens gereinigd is, dus raar dat er dan nog vuil uit komt :/