• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken en spikkels op mijn velgen, hoe krijg ik deze weg?

Kan ook aan je rijstijl liggen....mijn vrouw krijgt de velgen ook altijd sneller zwart dan ik zelf. Zij remt altijd veel later en dus stijver als ik. Maar zoals D20VT zegt kan het ook zijn dat er iets met je remmen aan de hand is. Wat een echt VAG kwaaltje is: slepende remklauwen. Dan openen de klauwen niet meer goed en slepen de blokken over de schijf.

Als ik je Iron-x behandeling zie zal het wel goed komen maar ik zou toch er direct een wielwax op zetten:ja
De Poorboy's wheelsealant is superspul en beschermt je velgen op een heel goede manier:cool

Heb zelf ook Iron-X gebruikt op R32 velgen die al in geen 2 jaar schoongemaakt waren! Kreeg niet alles eraf (wel veel). Denk dat je toch echt een middel tegen teer nodig hebt, bv. Tardis of de Valet Pro versie.

https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Citrus_Tar_and_Glue_Remover_500ml_EC10-500ml_101769

Paulus de Boskabouter zei:
Kan ook aan je rijstijl liggen....mijn vrouw krijgt de velgen ook altijd sneller zwart dan ik zelf. Zij remt altijd veel later en dus stijver als ik. Maar zoals D20VT zegt kan het ook zijn dat er iets met je remmen aan de hand is. Wat een echt VAG kwaaltje is: slepende remklauwen. Dan openen de klauwen niet meer goed en slepen de blokken over de schijf.

Bij mij slepen de remklauwen echt niet (ik rem af en toe wel stevig :-d ), maar de blokken stoffen gewoon veel... dus bij mij zijn de velgen ook in no-time weer zwart.

stimpy68 zei:
Bij mij slepen de remklauwen echt niet (ik rem af en toe wel stevig :-d ), maar de blokken stoffen gewoon veel... dus bij mij zijn de velgen ook in no-time weer zwart.

blij dat ik niet de enige ben dan

Op de auto van m'n ouders zaten ook soortgelijke spikkels op de velgen. Mijn vader haalt de auto altijd door de wasstraat (en dat is er niet uit te praten ;) ) en daar wordt altijd een vrij agressieve velgenreiniger op de velgen gespoten door de wasstraatmeneer. Na 30 seconden wordt het verwijderd en zijn de velgen vrijwel altijd brandschoon. Deze keer kreeg hij dus die zwarte spikkels niet weg. Ik heb het thuis even geprobeerd met de Dodo Juice Mellow Yellow (een licht zure reiniger), maar dat hielp geen zier. Ik had ook nog een flesje Sonax Extreme velgenreiniger (niet zuru) staan, waarbij ik het volgende effect zag, wat nogal lijkt op een wonderproduct wat hier de laatste maand steeds vaker voorbij komt ;-p :
velg_met_sonax.webp

Lijkt nogal op Iron-X dus. Na 2 behandelingen was de velg schoon :)

Dat heeft iemand voor wie ik de auto deed ook al eens gemeld toen ik IronX op zijn velgen deed. Maar werkt het even goed? En hoe is de geur?

Iron X heb ik niet, dus daar kan ik niet veel over zeggen. De geur is sterk en penetrant, maar niet smerig ofzo. De fles is inmiddels ook leeg. Stamde nog van voor mijn ontmoeting met Carclean. Denk dat die Iron-X er binnenkort toch maar moet komen. ;)

Ik heb de vernieuwde versie, die naar 'bloemetjes' ruikt :-d

Zie omschrijving onder op de fles:
24l3osh.webp