• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken na het poetsen!?!

andretr

Detailing rookie
27 jun 2009
4
2
Hallo,

van de week aardig zitten lezen op het forum en toen wel kriebels gekregen om mn eigen auto in de wax te zetten....
nu heb ik bij elke auto ongeveer het zelfde probleem dus ik zal vast iets heel fout doen maar ik snap het niet :$

als ik een auto in de wax zet was ik em eerst, laat ik em goed drogen en dan ga ik los :)

ik heb verschillende soorten (halfords) wax gebruikt, die breng ik aan en laat het drogen drogen (heb hier van de week een test gelezen door met je vinger er door te vegen en dan weet je of het echt droog is, dus dat heb ik vandaag geprobeerd maar ook dit werkt niet)
Als het gedroogd is en ik ga uitpoetsen krijg ik allemaal vlekken??????? het lijkt wel of het er op sommige plekken niet goed in zit ofzo? als ik dan weer een keer met die doek (zo'n zachte van een rol..) er over ga verplaatsen de vlekken zich.

Ik snap er echt geen hol van, maar mooier wordt het er niet op :(

het forum heb ik door gezocht maar kom niet echt tot een antwoord, ik zal toch niet de enige zijn?


hopelijk kan iemand me een tip geven?

tnx!


PS ik zit er ook wel aan te denken zo'n machine te kopen, en klei, en twee emmers met grid rooster, en goede wax producten, en goede was producten..... misschien dat dat wat doden aan de zeik zet, eh zoden aan de dijk bedoel ik natuurlijk ;)
 
Je geeft zelf al een beetje het antwoordt, koop goede spullen zeker de doeken zijn belangrijk.

Het lijkt mij dat je lak nog niet schoon genoeg is of dat je met je doek er weer vlekken in poetst
 
Ik ben het met tsunami eens: goed materiaal en goede voorbereiding zijn essentieel. Plaats eens wat foto's, dat maakt eea een stuk duidelijker.
 
Kwalitatief goede spullen scheelt iig al de helft, de manier van werken is deel II.
Zo wat ik opmaak uit je post lijkt het me dat je het produkt veels te dik heb aangebracht. Hierdoor cured de wax niet goed of iig zeer matig en indien je gaat uitpoetsen smeer je dus als het ware de wax gewoon verder uit over je lak. Daarbij komt ook dat een goede microfiber doek veel meer residu kan opnemen dan een doekje van een rol, oud t-shirt, theedoek, etc etc.
Zou dus iig beginnen om je wax echt zeer dun aan te brengen. Dat scheelt al een heel stuk.
 
- Microvezel doek ipv doek van een rol
- Dunner erop smeren

Machine kopen zou ik nog even mee wachten.
Dat kan altijd nog.
Een keer kleien is zeker aan te raden.
Waar was je de auto nu eigenlijk mee?

En wat voor een resultaat wil je behalen?
 
Bedankt voor alle antwoorden :)

misschien dat ik het dan te dik doe maar voor mijn gevoel valt dat nog wel mee.... het was trouwens een spuitwax wat ik gewoon er over heen heb geneveld, geen dikke laag met druipers.
Ik heb gister de motorkap nog een keer gepoetst met een ander middel (sonax erg vloeibaar en ruikt naar citrus... ben ff vergeten hoe het nou echt heet :schaam ) het is nu wel iets beter maar houdt nog steeds niet over.

Nu het heeft geregend ziet het er helemaal niet meer uit hahaha allemaal van die sporen waar het water gelopen heeft....

Ik heb een shampoo gebruikt maar welke, geen idee (shit he ik voel me wel een beetje een sukkel... meuh jullie helemaal in to het cleanen en ik weet niet eens wat ik gebruik...) was van dat all in one spul.

Kleien had ik inderdaad ook gezien en wil ik zeker gaan doen!!
het eigenlijke resultaat wat ik wil is dat de swirls er af gaan en de lichte krassen verminderen, vandaar dat ik dacht dat ik dan wel met een machine aan de gang moet gaan...

weten jullie trouwens of poetsmiddeltjes en schampoo een houdbaarheidsdatum heeft??


Ik ga in ieder geval beginnen met de schuur opruimen en alles wat ik nu heb maar eens uit te zoeken (of gewoon weggooien...) en dan het forum verder doorlezen en goede spullen kopen....
Overigens is die rol wel een rol van dat poetsdoek... tenminste zo heb ik het toen gekocht bij de motor zaak waar ik ook de spuitwax vandaan heb (was een setje) op de motor ging het trouwens wel goed?! is dat echt zo anders dan een microvezel doek?


Ook ga ik proberen een foto te maken... hoop dat het een beetje over komt op een foto en dan zal ik die er even bij posten.

tnx :)^
 
Als aller eerste ben je absoluut geen sukkel. je moet het gewoon nog leren met welke producten je zelf wilt gaan gebruiken om een goed resultaat te krijgen. Op dit forum kun je alles lezen en leren hoe je het beste kunt gebruiken. Je moet tenslotte zelf producten uitproberen welke jij het beste vind werken en het mooiste resultaat geeft. Hier op het forum zijn de meesten zeer tevreden over
Mequiars (megs), Poorboys world (PB).

Succes ermee.
 
Let wel: spraywax is geen volwaardige wax, maar een snelle waxbooster om de reeds aanwezige waxlaag bij te houden. Een spraywax spray je beter nooit direct op de lak, maar eerst op een MF doek of MF applicator pad en verspreid het daarmee. Zo kun je het dunner en gelijkmatiger aanbrengen.
 
Lees deze topics anders even goed door:

https://forum.Carclean.com/cc_postst22/Het-Clean-en-Detail-Plan-om-je-auto-weer-top-te-krijgen.aspx

https://forum.Carclean.com/threads/compleet-poetspakket-voor-de-fanatieke-machinaal-beginnende-detailer.1339/
 
@Dolby: tnx, gelukkig maar! ik ging het opschrijven en dacht echt van oeps ik doe maar wat :schaam

Kijk zo wordt ik toch steeds wat wijzer :)^ Ik wist bijvoorbeeld ook niet dat spuitwax niet meteen op je auto gespoten moest worden hahaha

inmiddels heb ik het volgende besteld:

1 Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
2 Gold Class Grit Guard inclusief emmer
1 Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
1 Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
1 California Gold Car Wash - 1892ml
1 Cabriolet Fabric Hood Maintenance Kit
1 California Gold Showtime Detailer Spray

dus stap 1, het wassen kan ik nu wel goed gaan aanpakken!!


Nu nog even goed gaan uitzoeken hoe en wat over kleien (heb ik een "how to" gezien dus dat moet gaan lukken!) en over waxen.....
bedankt voor de linkies, had ze zelf ook al gevonden maar deze keer net even iets beter doorgelezen!!

De foto is er nog steeds niet van gekomen... het heeft nu ook geen nut meer want de strepen enz zijn er al af geregend ofzo? ik zie ze niet meer iig (zegt ook niet veel goeds over de wax denk ik dan haha)


als samenvatting kan ik noemen

Dunner opbrengen!
goede producten!
 
Voor de klei, cleaner, glaze en wax kan ik je ook de PB producten aanraden. Deze zijn ideaal voor beginners zoals ikzelf omdat ze een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben en omdat je ze evt. ook in de zon kunt gebruiken (Dit doe ik overigens zelf niet...)
 
+1 voor janus

Zeker voor beginners, Poorboys producten zijn redelijk fool proof, prijs kwaliteit verhouding is ook goed. En je bent er redelijk snel in thuis, terwijl ik bij Meg's nog steeds niet alle producten ken.