• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op gehele auto.

RemonV

Detailing guru
19 apr 2020
70
110
Dag mede poetsers!

Na lang niet intensief bezig te zijn geweest met het wassen van de auto's ben ik sinds begin dit jaar het maar weer eens gaan oppakken.
Man wat wist ik niet dat het kopen van een eigen huis zoveel tijd inbeslag zou nemen haha.

Nu heb vanavond omdat ze het lief vroeg de auto van de vrouw maar eens gewassen, maar na het wassen springen de tranen in mijn ogen en wil ik eigenlijk weer opnieuw beginnen :sob:.
De gehele auto zit namelijk onder de vlekken zoals op de foto's soort van te zien is.
Kan er iemand zo vanaf een foto oordelen wat deze vlekken kunnen zijn? Ik krijg het er namelijk niet bepaald afgepoetst.
Ik zelf neig een beetje naar hars maar misschien kunnen jullie me verder helpen.

Groetjes,
Remon.

Bijlagen

• IMG_0825.webp
    IMG_0825.webp
    67,2 KB · Weergaven: 30
  • IMG_0823.webp
    IMG_0823.webp
    121,5 KB · Weergaven: 29
  • IMG_0821.webp
    IMG_0821.webp
    168,9 KB · Weergaven: 29
Wel lastig op de foto te zien. Lijkt inderdaad wel ingedroogde sappen, het lijkt er op te liggen?
Welke spullen heb je allemaal in huis?

Misschien doet een rondje met Gyeon Tar wel iets.

• Leuk
Reacties: RemonV
Mijn gedachten was ook dat het erop lijkt te liggen. Alleen als ik met mijn hand erover ga voel ik niet zo zeer iets, met de droogdoek daarin tegen lijkt het wel ruwig te voelen.

Qua spullen heb ik veel in huis behalve een Tar product, deze zit inmiddels al in het winkelwagentje gezien er ook een aantal dingen bijna op zijn.

Ik heb de auto overigs als volgt gewassen.
BH Touch-Less
Afgespoten
BH Touch-Less als extra 'glijmiddel' gefoamed in combinatie met de washandschoen en Dodo Juice Born to be Mild in 2 emmer methode.
Auto vervolgens weer afgespoten, ingefoamed met Sam's Ceramic Foam en weer volledig afgespoten en gedroogd.

Nu twijfel ik ook nog even of er met de Touch-Less iets fout is gegaan, maar qua wassen heb ik niks anders gedaan als normaal dus dat lijkt me enigszins raar.

Op de foto’s is het lastig te zien. Het kunnen ook vlekken zijn van ingedroogd (regen)water. Het is een donkere lak en met de zon van de laatste tijd, kan dat flink heet worden. Als er dan nog wat restant regenwater opzit, met wellicht beetje saharazand/stuifmeel, kan dat vlekken geven. Echter gaan die er met wassen in de meeste gevallen wel af.

Of foam dit soort vlekken kunnen veroorzaken? Ja als je het op een warme lak doet, en/of in de zon en te lang erop laat zitten zodat het indroogt.

Heb je een paint cleaner in huis? Iets als Professional Polish? Dan zou je eens kunnen kijken of dat iets doet.

• Leuk
Reacties: RemonV
Dat de foam zou kunnen indrogen bij warme lak / zon was ik me inderdaad van bewust, maar dat is nu totaal niet van de orde inderdaad.
In het ergste geval zou de dap er overheen moeten maar ik denk dat ik eerst maar eens een tar remover bestel in de hoop dat dat iets weghaalt.