• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vlekken panoramisch dak + voorruit

OlivierScalais

Detailing rookie
20 dec 2009
18
0
Hallo iedereen,

gisteren eindelijk mijn nieuwe scirocco eens fatsoenlijk kunnen detailen. Blijkbaar is er echter toch iets fout gegaan bij het kuisen van het panoramische dak en voorruit. Ik gebruik dezelfde methode als ik altijd al deed: meguiars NXT glass cleaner op een MF pad en nawrijven met een MF. Nu hebben zich blijkbaar allemaal kleine vlekjes gevormd op zowel het panoramische dak als mijn voorruit. Vlekjes variëren van ongeveer 0,5 - 1 cm doorsnede.

Ik heb alles al geprobeerd wat ik al in mijn kast staan heb, maar niets lijkt te werken (APC, water met azijn, nog meer NXT glass cleaner, ....) Kalkvlekken lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien ons water ontkalkt wordt.

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Welke producten ik zou nodig hebben?

Met vriendelijke groet,

Olivier
 
Probeer het geheel eens goed te reinigen met Proision scrub cleaner ( eventueel daarna met de provision rain clear ).

Anderzijds kan je glas gewoon polijsten met Monello / SSR ( glas immers harder dan lak )
 
Kan je eventueel eens een foto plaatsen? Misschien zien we dan wat meer. Even polijsten zou inderdaad het probleem kunnen oplossen; daar is geen enkele vlek op glas tegen bestand.
Misschien een tip : ik wax m'n panoramisch dak gewoon mee met de rest; zo krijg je minder snel vlekvorming. (toch vlekken die je er niet af krijgt...)
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik heb inderdaad al geprobeerd om foto's te maken, maar het is ZO enorm moeilijk door weerspiegeling enzo.

Met wat kan ik dan het beste polijsten? Finale op zwart? Of zou Lime Prime ook lukken?