• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken SI3D coating

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Goedeavond,

Laatst deze Volvo V40 gedetailed. Nu heeft de eigenaar deze de eerste keer gewassen na een week of 3 na het coaten. Deze vlekken blijven zichtbaar na het wassen. Heb geprobeerd met Bug & Grime, Detailer spray en Prep geprobeerd te verwijderen maar helaas zonder resultaat. Auto staat elke nacht onder bomen. Zou dit in de eerste week na het coaten zijn ingetrokken?

Alvast dank.
 

Bijlagen

  • 20220906_201705.jpg
    20220906_201705.jpg
    195,7 KB · Weergaven: 69
  • 20220906_201508.jpg
    20220906_201508.jpg
    235,8 KB · Weergaven: 65
Toch nat geworden tijdens het curen of wellicht een 'high spot'? Mocht dit uitgesloten zijn dan zou je een waterspot remover kunnen proberen.

Ander punt: je zegt de auto gedetailed te hebben, maar ik zie me toch een bak swirls: wat is daar gedaan?
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: RoyR en Quantoxx
@RoCo De auto heeft de eerste 30 uur binnen gestaan en bij het afleveren waren geen vlekken zichtbaar. Ook heb ik niet alle krassen eruit gekregen maar deze swirls moeten er later zijn ingekomen. Eigenaar doet wassen met de tuinslang en 1 emmer. Ook zijn er meerdere delen gespoten aan deze auto. Dankjewel voor de tips ga het nog eens bekijken anders de liggende delen polijsten en opnieuw coaten. En het zijn alleen de liggende delen waarop dit zichtbaar is.

Hopen dat ik hier weer wat van kan leren.
 
Tot op heden de Si3D alleen bij deze V40, Picanto en Clio 5 aangebracht. Bij de Clio en Picanto dit niet meegemaakt. Ook heb ik Cancoat aangebracht op auto's maar hier nooit problemen mee gehad.

Zou het kunnen dat dit in de eerste week is ingetrokken?
 
Je geeft zelf al het antwoord...onder bomen parkeren is ook niet echt bevorderlijk voor de coating...
"... Auto staat elke nacht onder bomen. Zou dit in de eerste week na het coaten zijn ingetrokken?..."

"...Eigenaar doet wassen met de tuinslang en 1 emmer..".
Ik zou de eigenaar adviseren de auto te wassen met water, shampoo en een washmitt, de tuinslang en emmer is veels te grof en geeft krassen o_O

Nee gekheid, als de auto ruim 30 uur binnen geeft gestaan en zeker met de hoge temperaturen van aflopen tijd, kun je er vanuit gaan dat de coating redelijk goed uitgehard is.
Ik vermoed eerder dat het opgedroogde druppels kalk zijn.

Deze kun je prima verwijderen met bijvoorbeeld Gyeon Waterspot:


Let op! Het product kun je zelf niet rechtsreeks vinden via de zoekfunctie in de webshop, alleen te vinden via Google als je daar in de zoekfunctie: carclean, gyeon, waterpot" als zoekopdracht ingeeft.
 
@nicknameless Dankjewel voor de tips. Zat idd te kijken naar waterspot remover en had al eens eerder gelezen dat deze op een andere manier gezocht moest worden. Liefste wil ik hem zelf eens wassen.
Eigenaar was gelukkig wel tevreden over de coating wassen gaat een heel stuk makkelijker.
 
Adviseer de beste man dan een betere wasmethode want van de coating zal niet snel iets over blijven op deze manier. Als deze swirls na één keer wassen zijn.... dan is het al gedaan.

Anyway, voor de vlekjes: waterspot remover it is!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Dyan Blezer
@RoCo Zal het eens aankaarten. Heb wel Carpro Reset als shampoo meegegeven omdat ik zelf enorm tevreden over deze ben bij onze eigen auto's. Maar de rest nog even bespreken.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo