• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken in Coating Gyeon Evo One

Lieneke

Detailing rookie
26 feb 2023
2
15
Sint-Niklaas
Nieuwe Skoda Kodiaq Sportline gisteren net in de coating gezet (Gyeon Q2 One Evo). Vandaag bij opzetten Cure enkele vlekken te zien waar het lijkt alsof er geen coating aanwezig is (kleurverschil/matter). Hoe los ik dit op? Volledig paneel opnieuw polijsten, ontvetten, .. en opnieuw coaten, of kan je mits heel goed afplakken enkel de vlek corrigeren?
 

Bijlagen

  • received_510127471274832.jpeg
    received_510127471274832.jpeg
    53,2 KB · Weergaven: 114
Ik zou het paneel opnieuw polijsten met een fijne pasta en daarna opnieuw, na ontvetten, de coating aanbrengen.

Coating aanbrengen blijft een nauwkeurig werkje, zelf vind ik de lichte kleuren lastig en is kunstlicht een goede hulp.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Maar nu zal de coating daar ook weg zijn. Veloce is een grove pasta/compound.

Nu de vervolg stappen: ontvetten en her-coaten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Op een donkere lak kan je het beter eerst proberen met Monello Finale.
Veloce is een grove compound. En finisht daarom ook niet zo mooi als Finale. Waardoor je een waasje kan gaan zien.