• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken uit plastic op lak ?

dennisfrl

Detailing rookie
10 mrt 2011
31
0
Beste CarCleaners,

Heb al een lange tijd gezocht naar een oplossing voor dit probleem maar helaas niet kunnen vinden.

Ik heb het volgende probleem met mijn auto: Het is een grijze Seat Ibiza uit eind 2007. Ik was deze ongeveer 3/4x per jaar met een goede shampoo en maak het af met een goede wax. Echter komen er vrij snel (enkele weken) na de wasbeurt zwarte "sporen" op de lak. Dit gebeurt vooral bij de achterramen en bij de handgrepen van de deur. Door de regen(?) lijkt het net of er vanuit deze plekken "zwart vocht" meestroomt en zich op de lax opdroogt. Dit is er dan ook niet af te krijgen met een hoge druk spuit, echter maak ik mijn vinger vochtig en ga ik er langs dan heb ik een zwarte vinger en is het eraf, met een spons wil dit ook gewoon. Maar ik ga niet om de 2/3 weken mijn auto poetsen uiteraard.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Of is dit normaal? Wellicht kan ik binnenkort eens foto's plaatsen om het duidelijker te maken, mits dit te zien is op een foto.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Dennis

P.S; Auto staat niet onder een boom of dergelijke.
 
Maar ik ga niet om de 2/3 weken mijn auto poetsen uiteraard
Oeps :D
sssssssssstttttttttt niet verder vertellen maar het merendeel van dit forum doet dit (uiteraard) wel ;)

Gebruik je soms iets om je handgrepen e.d. weer zwart te maken??
Grote kans dat dit het is
 
Welkom!

Dit is gewoon verwering/uitdroging van het rubber, is normaal. Goed reinigen met een All Purpose Cleaner en/of ontvetter, daarna behandelen met een product zoals Poorboys Trim Restorer. Als je dat maar regelmatig doet, dan is het probleem wel onder controle te houden.

3/4 keer per jaar je auto wassen?? 8-()) De meesten hier doen dit 3/4 keer per maand! :ja
 
Hangt er uiteraard ook van af waar ik heen moet :eek:) Soms vaker uiteraard (zomer)!

Heb inderdaad de laatste 2 x de cleaner gebruikt + Trim restorer. Echter spotte ik deze vlekken (helaas) binnen enkele weken, soms dagen weer.. :sob:

En sorry voor degene die zich nu beledigd voelen.,. *_*!