• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekkerig rooster/spoiler met poorboys trimrestoren

tator

Detailing addict
2 dec 2008
41
52
63
De kunstof spoiler/rooster van een Porsche 911 carrera 2 vertoont na het aanbrengen met Poorboys trimrestoren een vlekkerig geheel (zie foto). De rooster/spoiler is vooraf goed ontvet en daarna is de restorer aangebracht. Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing?






Verder ben ik op zoek naar een goede wax, die niet witte resten achter laat..wie helpt...
 
Foto ? Welke foto :weetniet

Normaliter ontvet ik delen die ik voor het eerst behandel met trim restorer met APC 1:10.
Dit werk ik goed in met een kwastje en spoel dat daarna af met water.
Vervolgens droog ik de delen goed af en laat het nog even "luchten".

Na het "luchten" breng ik met een badstoffensponsje de trimrestorer aan.
Meestal krijg ik dan na een paar minuten wat vette / glimmende plekken maar door het dan nog een keer te doen zie je het echt intrekken en is het meestal ook echt over.

Gr. Arjan
 
Dodo Juice waxen laat geen wit residu achter. En je moet het plastic verzadigen. Sommige plastic delen zuigen echt veel product op, dit geeft dan een vlekkerig aanzicht. Gewoon weer aanbrengen. Helaas zie ik geen foto.
 
Klopt, ik heb ooit de bumpers van een Peugeot 307 gedaan, deze bleven ook maar vlekken, toen hadden we pas Trim restorer, PB gemaild en deze gaf aan om een badstof doek/applicator te gebruiken in plaats van MF die we gebruikt hadden. :ja
 
Juffer1 zei:
Foto ? Welke foto :weetniet

Normaliter ontvet ik delen die ik voor het eerst behandel met trim restorer met APC 1:10.
Dit werk ik goed in met een kwastje en spoel dat daarna af met water.
Vervolgens droog ik de delen goed af en laat het nog even "luchten".

Na het "luchten" breng ik met een badstoffensponsje de trimrestorer aan.
Meestal krijg ik dan na een paar minuten wat vette / glimmende plekken maar door het dan nog een keer te doen zie je het echt intrekken en is het meestal ook echt over.

Gr. Arjan


zie bijlage (was vergeten)
 
stimpy68 zei:
Klopt, ik heb ooit de bumpers van een Peugeot 307 gedaan, deze bleven ook maar vlekken, toen hadden we pas Trim restorer, PB gemaild en deze gaf aan om een badstof doek/applicator te gebruiken in plaats van MF die we gebruikt hadden. :ja

Alweer een probleem opgelost.:)

Maar wat de kabouter zei klopt ook, het opervlak moet verzadigd raken. Ik gebruik de Trim Restorer ook voor mijn banden. Nu is rubber wel weer net iets anders de hard kunstof, maar ik heb hier wel bij gemerkt dat als de Trim Restorer te erg opgezogen wordt, je gewoon een laagje extra moet aanbrengen.
 
Het kan ook aan de structuur van de plastic liggen.

Mijn dashboard in de Chevy kan ik op geen enkele deftige manier behandelen met trim restorerer of natural look. Altijd heb ik vlekken. Met Mother's protectant gaat het heel wat beter.