• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vliegen, insecten etc.

Audibrothers_NL

Detailing guru
28 mrt 2019
128
108
28
Zierikzee/Amsterdam
Welke producten en of manieren gebruiken jullie om hardnekkige vliegen, insecten etc weg te krijgen tijdens het was proces.

Ik gebruik nu chemical guys bug+tar en krijg het niet altijd weg zonder echt druk te geven op de paint met een wasmitt wat natuurlijk niet ideaal is. Daarnaast wil ik niet te dichtbij met de hoge drukreiniger bij de lak.

Tips zijn altijd welkom.
 
Als je auto goed in de wax staat wordt het verwijderen van insecten resten makkelijker dat gezegd hebbende gebruik ikzelf PB bugsquash in de verhouding 50/50 met demi water (niet waxsafe)als ik echt niet anders kan Autoglym Trf is ook een optie maar ook dat is niet waxsafe. Meestal gaan ze er bij mij wel af na het foamen/afspuiten/wassen.
 
Een heel enkele keer heb ik last van vastzittende insekten, (meestal tijdens de vakantie, als ik ook niet direct alles bij de hand heb om er iets aan te doen). Wat ik nog wel eens wil doen: stukje keukenpapier op de plek met vastzittende insektenlijken leggen, en dat natspuiten (bij voorkeur met bugsquash oplossing), en gewoon 10 minuten laten weken. Na 10 minuten weken gewoon wassen met de washmitt en je bent zonder veel moeite/wrijven vrijwel alles kwijt.
 
@M3fan niet te veel over nadenken. Geeneen product is volledig 'waxsafe'. Gaat de tfr in 1 keer je wax strippen? Nee. Ook niet in 2 keer en ook niet in 5 keer.

Gebruik je na het wassen regelmatig een product als een spraywax, Cure, bathe+ of wetcoat? Dan is het in mijn ogen helemaal geen probleem, want dan geef je de bescherming weer een boost na de wasbeurt.
 
Ik verwijder liever de vliegen met een prewash en de HDreiniger dan dat ik de vliegen met een mitt of een doek moet verwijderen. In het eerste geval heb je 0 kans op krassen en in het tweede geval wel.

Dat ik dan eventueel wat vaker bescherming moet aanbrengen neeme ik op de koop toe (en doe ik toch al, want anders komt die voorraad niet op ;))
 
De truc is gewoon zo snel mogelijk verwijderen. Als je geplette insecten te lang laat zitten beschadigd je blanke lak, daar beschermt een wax niet tegen.

Is je auto één dag geleden gewassen, dan kun je de voorzijde prima reinigen met quick detailer en zacht doek.

Is de tijd verder gevorderd dan de boel inspuiten met een voorwas en afspuiten met HD.