• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vliegroest door buren

pkt

Detailing addict
4 jan 2012
37
65
Mijn vrouw was vandaag haar Q2 aan het wassen toen ze bij het drogen zag dat de auto echt vol met vliegroest staat (witte auto)
Nu, dit is nog maar zeer recent en ik vermoed dat het komt door een firma die naast ons huis een nieuwbouwwoning aan het zetten is... De auto is dikwijls is besmeurd met een laagje rood stof van snelbouwers en andere zaken te slijpen... Ijzer zal er dus ook wel bij zijn..

Is dit een mogelijke oorzaak of zie ik hier spoken??

Heb de motorkap es onder handen genomen met de Monello iron remover en het gaat er wel af, alleen zal dus een klotewerkje zijn dat heel veel tijd in beslag gaat nemen. Tijd die ik als zelfstandige niet heb :)

Zijn er andere merken/producten die eventueel 'makkelijker' zijn of voordeliger zijn? Ik veronderstel dat ik toch wel 1 of 2liter zal nodig hebben wil ik deze weer goed krijgen.

Grtz,
Pkt

Mijn vrouw was vandaag haar Q2 aan het wassen toen ze bij het drogen zag dat de auto echt vol met vliegroest staat (witte auto)
Nu, dit is nog maar zeer recent en ik vermoed dat het komt door een firma die naast ons huis een nieuwbouwwoning aan het zetten is... De auto is dikwijls is besmeurd met een laagje rood stof van snelbouwers en andere zaken te slijpen... Ijzer zal er dus ook wel bij zijn..

Is dit een mogelijke oorzaak of zie ik hier spoken??

Heb de motorkap es onder handen genomen met de Monello iron remover en het gaat er wel af, alleen zal dus een klotewerkje zijn dat heel veel tijd in beslag gaat nemen. Tijd die ik als zelfstandige niet heb :)

Zijn er andere merken/producten die eventueel 'makkelijker' zijn of voordeliger zijn? Ik veronderstel dat ik toch wel 1 of 2liter zal nodig hebben wil ik deze weer goed krijgen.

Grtz,
Pkt

Mijn ervaring met Non Ferro is dat het juist heel makkelijk gaat. Insprayen, even wachten tot alles paars uitslaat en daarna de hoge druk erop, klaar.
Je kan eventueel met een zachte borstel de boel wat inwerken zodat je het opnieuw activeert.

Als je een hele auto wil doen heb je in principe aan 500ml voldoende. Zo groot is een Q2 niet :)

Haha,idd, zo groot is een q2 niet, maar ik denk dat eenmaal behandelen niet voldoende zal zijn, en product komt altijd wel van pas op de velgen.
Ik lees altijd als stap 2, dehoge druk spuit erop,is gewoon afspoelen niet voldoende?

Het grote nadeel van Non Ferro is dat je het overvloedig moet afspoelen totdat het niet meer schuimt.
Een straaltje water is gewoon niet voldoende. Vandaar de hoge druk.

Je kan het gewoon op remschijven en remklauwen spuiten, ik doe het juist op de klauwen om ze te ontdoen van vastzittend remstof.

Oke thx,ondertss 1liter besteld, en denk dat ik de auto ga onder ganden nemen in de self carwash

Vergelijkbare onderwerpen