• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vliegroest op auto (pas in wax gezet)

Hurm

Detailing addict
3 apr 2019
28
60
Beste forum leden,

Op mijn auto zie ik op sommige plekken vliegroest zitten. Dit is mij helaas pas opgevallen tijdens het waxen van de auto. De wax die ik heb aangebracht is Collinite 845. Voor het verwijderen van vliegroest heb ik Kenotek Wheel Cleaner Ultra (gebruik dit normaalgesproken voor de velgen). Volgens de beschrijving is deze velgenreiniger PH-neutraal.
Kan ik ervan uitgaan dat dit spul mijn pas aangebrachte waxlaag niet aantast? Of hebben jullie andere adviezen om het vliegroest te verwijderen?

Werkt prima maar weet wel dat je over de vliegroest heen een wax gesmeerd hebt dus wil je die juist verwijderen om bij de vliegroest te komen om deze op te lossen met de Kenotek. Gewoon gebruiken, afspoelen, wassen, drogen en opnieuw waxen.

Een beetje misschien, ik zou na de Kenotek sowieso wassen en daarna nog een laagje colli doen.
Heb je ook de auto gekleid voordat je de colli gebruikte?

Werkt prima maar weet wel dat je over de vliegroest heen een wax gesmeerd hebt dus wil je die juist verwijderen om bij de vliegroest te komen om deze op te lossen met de Kenotek. Gewoon gebruiken, afspoelen, wassen, drogen en opnieuw waxen.
Dit lijkt mij inderdaad de beste oplossing! Het vliegroest zit vooral op de onderkant van de auto, gelukkig niet op veel plaatsen. Ik zal de plekjes inspuiten met Kenotek, afspoelen en opnieuw in de wax zetten!

Dat zou ik toch doen voordat je de auto in de colli zet, met een zachte klei dan heb je bijna geen marring (kleine krasjes). Dan is de lak schoon en vrij van vervuiling, zeker als je nog een de-ironizer gebruikt.

@bros Ik heb deze stap eigenlijk nooit “gedurfd” bang dat ik meer ellende veroorzaak dan dat het goed doet, haha! En ik denk altijd dat het enorm tijdrovend is, om de gehele auto te kleien?
Misschien het overwegen waard voor een volgende keer, als de volgende waxlaag aangebracht gaat worden.