• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vliegroest RVS en Chrome

bert888

Detailing addict
1 mrt 2011
28
50
Papendrecht
Op mijn boot zitten chrome bolders die flinke roestpitjes hebben en 50% glans kwijt zijn.
Hoe kan ik dit grondig aanpakken?
Ironremover?
Staalwol van de supermarkt of aluminiumfolie?
En daarna chromecleaner en wax?

Vroeger vormde chrome een dichte laag en als het ging roesten (er onder) kwam die laag in plakken los.
Later werd de chrome laag chemisch gebroken, daardoor krijg je kleine plekjes oxidatie.
De betere chromelagen zijn opgebouwd op koper, dan is roesten minder snel mogelijk.

In jouw geval kan je proberen op de plekjes loslaten als je er een kunststof kaartje (klantenkaart oid) tegenaan duwt.
Zo niet kan je plaatselijk en kort een iron remover gebruiken. Mijn voorkeur zou eerder uitgaan naar een cleaner als Poorboys Professional Polish.

Staalwol is een risico, aluminiumfolie minder, maar omdat dat milder is, werkt het niet altijd.
Voor de glans is Professional Polish (ook) de eerste optie.

Foto is handig. Als het (niet) lukt graag voor en na .... met wat je gedaan hebt.