• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vocht- of roestblaas aan binnenkant velg

harkbram

Detailing trainee
4 mei 2018
17
25
Beste carcleaners,

Tijdens het afspuiten van mijn auto kwam ik een raar plekje op mijn velg tegen. Het lijkt op een soort van vocht- of roestblaas met een kleine opening.
Mijn vraag is of ik dit moet laten behandelen? En kan zo'n plek zich uitbreiden?

velgblaar.jpg


Alvast hardstikke bedankt voor jullie reactie(s)!
 
De velgen van mijn vader hebben t ook op een paar onopvallende plekjes. Tot nu toe wordt t niet erger.

Als je t weg wil hebben, zal ik ze persoonlijk weg brengen naar een goede straler en poedercoater / spuiter.
 
Lijkt inderdaad op oxidatie. Komt op deze plekken veel voor, doordat deze delen bij het wisselen van de velgen in contact komen met de sleutel. Daardoor ontstaan er kleine beschadigingen en dus dits soort plekjes.
 
Bedankt voor jullie reacties @RoyR en @Jansen.
Begrijp ik hieruit dat er verder geen behandeling nodig is? Het kan bijvoorbeeld niet verder doortrekken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan zeker groter worden.... als er vocht in blijft komen dan kan het verder door trekken, zeker van de winter met die zoute zooi
 
Wel behandelen !!! anders bladdert het op een gegevensmoment af.
Schoon krabben/schuren anti roest er over en blanke lak er over.
 
Na het schoonmaken even opwarmen met een fohn, zodat het zeker droog is
Lichtmetaal is vaak poreus, als er wat achterblijft is de hechting van de bescherming minder