• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vogeluitwerpselen verwijderen

kv1980

Detailing addict
7 feb 2014
74
60
Hallo, Ik vraag me af hoe je best vogeluitwerpselen van de lak verwijderd? Iemand tips? Iemand ervaring met PB bird shit remover? Kan men ipv bovenstaand product ook gewoon een quick detailer gebruiken? Tks! Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 
In elk geval zo snel mogelijk, voordat het gaat inbranden. Voor dat doel heb ik altijd een fles met sprayer in de auto liggen, en deze fles is gevuld met gewoon water. Met krachtige straal, kan ik eigenlijk altijd de zooi van de lak afspuiten, je hebt dan wel watervlekken, maar in elk geval geen beschadigde lak.
 
Op het forum staan genoeg tips over het weghalen van vogel shit. De pb bird shit remover heb ik en werkt goed op zich.
 
Verse vogelpoep gaat prima met een detailerspray. Ik gebruik zelf 1:1 pb spray& wipe waar ik normaal gesproken mee klei. Echter gebruik ik het steeds vaker ook zo om even snel de auto schoon te maken. Voor mij komt er binnenkort de 4L versie in huis. Aangenaam geurtje ook nog​ :ja
 
Verse vogelpoep verwijderen met PW Bug Towel icm Spray&Wipe 1:1.

Gedroogde vogelpoep losweken met stuk keukenrol icm Spray&Wipe 1:1 (niet wrijven!); verwijderen idem als hierboven.
 
Hier wil ik ook even op reageren.
ook ik gebruik 1:1 water en Spray & Wipe maar indien je het op de ramen gebruikt worden deze behoorlijk "Vettig".
Dus ben nogsteeds op zoek naar iets beters.
 
Zoals er staat verhouding 1:1 en een of twee spray'tjes met een goedkope srayer.
De "vettige waas" op de ruiten moet ik dan met een glascleaner "vetvrij"maken.
Ben ik dit dan alleen?
 
PB Birdsh#t remover werkt naar mijn mening erg goed. Wel altijd zo snel mogelijk weg halen voordat het in gaat branden.
 
Het kan ook anders. Neem 2 velletjes van de keukenrol. Vouw deze een aantal malen dubbel zodat het ruim de omtrek van de vogelpoep heeft. Maak het keukenpapier nat met hand warm water. Leg het natte keukenpaper op de vogelpoep en Laat het 10 min zitten. De vogelpoep weekt zo los en je kan het voorzichtig opnemen met het keuken papier. Na spoelen of eventueel behandelen met een quickdetailer.