• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vol polyester paarden trailer met metallic lak

Sandra De Louw

Detailing rookie
22 apr 2015
5
0
39
Goede avond,
Graag zou ik jullie advies willen,
Zelf ben ik nogal nieuw in alle termen en materialen, maar hoop dat jullie me kunnen helpen:
Ik heb een polyester paarden trailer met metallic lak :
conv_1905.webp

Die bovenop helemaal vaal uitgeslagen is:
conv_1906.webp

Zo hoort het dus te zijn :
conv_1907.webp

Hoe kan ik dit het beste behandelen?
In eerste instantie dacht ik dat de blanke lak laag eraf was, maar na een bezoek aan een lokale lak spuiter,
Ben ik te weten gekomen dat de blanke lak laag er nog wel is maar is aangetast.
Deze adviseerde me om de trailer te laten polijsten.
Nu lees ik ook veel goede dingen over kleien en daarna polijsten..

Graag zou ik advies willen in wat ik het beste kan doen, en welke producten ik het beste kan gebruiken.
Alvast bedankt !!

Beginnen met wassen en cleaner. Pas polijsten nadat je de laagdikte hebt gemeten
Lak op polyester is niet altijd dik en met de machine kan de warmte lastig weg
Misschien een ervaren detailer in de buurt, moet je even aangeven waar (ongeveer) de trailer staat

Beste RedCat,
Deze producten heb ik tot nu toe gebruikt voor de trailer,
conv_1908.webp
conv_1909.webp

Maar dit help dus niet afdoende,
Wij wonen omgeving Eindhoven

Zoals aangegeven : zoek ff een lokale detailer op van het forum hier en stuur zeker ook een mailtje naar het hoofdkwartier van carclean met je vragen......zij kunnen je zeker op weg helpen !

Aangezien het ( niet verkeerd opnemen ) maar een trailer is zou ik eerder goed wassen met een insektenhandschoen ( achterzijde raste-nylon ) , kleien , een paintcleaner gebruiken , ontvetten en een degelijke wax gebruiken .
Volgens mij kan je door iets regelmatiger de trailer te wassen de lak langer mooi houden.