• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgende stap: foamen of iets anders

Erasmo

Detailing rookie
15 jun 2011
74
0
49
Hallo

Ben nu een viertal maanden bezig met het beter onderhouden van onze auto's (Astra en Corsa). Heb ondertussen geleerd hoe ik moet wassen, kleien en werk af met een laagje wax.

Als uitbreiding hierop zou ik een stap willen toevoegen. Maar wat geeft mij het best bang-for-the-buck?

Foamen, zodat het wassen makkelijker/sneller gaat.
Polijsten, om de lak in een betere staat te brengen.

Ik neig nu naar de foam lance omdat ik deze meer zou gebruiken. Echter lees ik hier en daar dat dit meer een funstap is maar weinig toegevoegde waarde heeft.

Onze auto's staan altijd buiten en zitten dan ook, na 14 dagen, grondig onder het vuil. De spoelemmer ziet er zeer vuil uit, de emmer met shampoo niet (tnx 2BM).
Auto's zitten vol krassen en swirls. Op zich, voor ons, minder een probleem. Het zijn gebruiksvoorwerpen die al wat ouder zijn...

Wat is jullie idee?

PS: Aankopen zijn alleen voor onderhoud van onze auto's, er is geen interesse om andere wagens te detailen.
 
Een foamlans heeft een zekere fun factor, en het heeft zeker toegevoegde waarde.

Het foam verwijdert "veilig" zand en al het andere "losse" vuil, hierdoor wordt de kans op swirls kleiner. Je kan vast en zeker ook wel "swirl vrij" wassen zonder foamlans, maar daar kunnen de andere je denk ik beter en meer van vertellen
 
Simpel: polijsten! :ja
Van foamen gaat het wassen echt niet makkelijker of sneller, het foamen doe je om de grovere vervuiling los te weken en te verwijderen voordat je echt gaat wassen. Het is een stap om de kans op waskrasjes tot een minimum te verkleinen. De glans gaat er niet beter van worden als je als extra stap zou foamen. Van polijsten wel!

Het is persoonlijk, maar ik zou dus gaan voor polijsten.
 
+1

Foamen doe je om bij het wassen geen schade te krijgen die het resultaat van het polijsten teniet doen
Als je nog niet hebt gepolijst voegt foamen op dat moment niets toe :-"

Dus ga voor een polijstsetje, en daarna heel voorzichtig zijn met wassen en ga alsnog sparen voor de foamlans

Hans
 
+1 voor het polijsten! Foamen om krassen te voorkomen op een auto die al krassen heeft..?!!? Nope. Met een DAP werken is, voor mij, echt relaxen.

Doe er je voordeel mee!


Robert
 
Ok, lijkt me duidelijk. Dan laat ik de foamer voor wat hij is.

Polijstgedoe past volgend jaar pas in het budget.

Overwinteren met wat ik heb :)