• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde bij gebruik van Nanolex ultra glass kit

Nicky

Detailing guru
1 jun 2013
67
113
40
Hoi ik heb de nanolex ultra glass kit nu is mijn vraag in welke volgorde ik het beste aan kan brengen en of ik nog ergens rekening mee moet houden zat zelf te denken om eerst de ruit te kleien met spray en wipe dan nanolex glass cleaner glass polis en dan ultra glass sealant als jullie tips of trucs hebben hoor ik het graag


Groeten nicky
 
Mijn volgorde was:
-Kleien
-glasscleaner
-Nanolex polish
-ereaser
-nanolex glasscleaner (2x)
-nanolex sealant
 
Kleien is niet noodzakelijk (volgens Florian van Nanolex op de clinic), mag natuurlijk wel als jou dat een goed gevoel geeft.

Volgorde is:
- Raam wassen
- Polish
- (eventueel wassen om het stof van de polish te verwijderen, zeker als je machinaal doet)
- Glasscleaner (zorg dat alle witte puntjes van de polish weg zijn, een 2e keer kan voor alle zekerheid geen kwaad)
- Sealant

Vergeet geen handschoentjes te dragen tijdens dat je deze stappen uitvoert!

Op de website van Nanolex staat nog een instructie video en een handleiding om te te lezen: http://nanolex.de/en/products/nanolex-ultra-glass-sealant
De clinic terugkijken kan natuurlijk ook ;)
 
Iemand nog tips ten aanzien van de doeken en applicators waarmee je de verschillende producten aanbrengt cq. afneemt?
Op de site van Nanolex staat "lint-free cloth" en bij de kit worden 3 polish cloths meegeleverd. Geen idee wat dit betekend of waar ik het kan halen. Ik heb de nanolex polish, glass cleaner en sealant los gekocht zeg mar. En natuurlijk de bijbehorende overpriced make-up pads;)

Mijn plan is als volgt:
- wassen
- kleien
- glasscleaner - aanbrengen met MF applicator pad, afnemen met MF doek.
- polish aanbrengen met MF applicator pad, afnemen met MF doek.
- glasscleaner - aanbrengen met MF applicator pad, afnemen met MF doek.
- Sealant - aanbrengen met nanolex applicator pads, afnemen met MF doek.

uiteraard verse doeken voor iedere stap.
 
lint-free cloth = Microfiber met een korte vezel?
Achterkant van een Verde of Bianco kan prima.

De Nitril handschoenen koop ik zelf bij de Sligro/Makro

Glasscleaner voor de Polish mag maar hoeft niet, je hebt al gewassen en gekleid. Waarvan dat laatste ook niet noodzakelijk is. Als je het toch graag wil kan je eventueel een iets voordeligere glasreiniger gebruiken uit je collectie.

Polish aanbrengen met MF pad en goed doorwerken. Daarna schoonmaken met Glasscleaner, even afnemen met alleen een MF doek zonder GlassCleaner gaat je niet lukken.

Glasscleaner verdampt heeeel snel, is zou het alleen met een MF doek doen. Werkt bij mij prima.

Goed zorgen dat alle witte pitjes (in de steenslag) weg zijn voordat je de sealant aanbrengt.

Sealant heel weinig van gebruiken, zorg dat je alle plaatsen hebt gehad en daarna goed afnemen. Eventuele restanten die je bent vergeten kan je er met de volgende wasbeurt vanaf halen door gewoon te wassen.
 
Bedankt Sven, helder verhaal!
Ik heb de overdekte poetsruimte bij mn schoonouders al gereserveerd, dus moet helemaal goedkomen!:)
 
Als ik dit topic weer omhoog mag halen? Ik heb ook de Nanolex Ulta Glass kit besteld en ik wil dit weekend aan de slag gaan. Nu vroeg ik me alleen af, is 1 laag genoeg, of zouden jullie 2 lagen aanbrengen?
Indien 2 lagen, dan eerst laag 1 helemaal uitpoetsen voordat de 2e laag wordt aangebracht? Hoe lang wachten tussen de lagen? Volgens de nanolex site moet de ruit na aanbrengen 12 uur droog blijven, dus dan 12 uur wachten voor de 2e laag?
 
Ik heb tot op heden alle auto's maar 1 laag gegeven. Deze laag heb ik in een dambord patroon aangebracht.
Tot op heden is het op de Focus (1 jaar geleden aangebracht - nu ca 80.000km verder) nog steeds voldoende aanwezig.
 
Ff een topic omhoog schoppen..
Heeft iemand ervaring met meerdere laagjes Nanolex glassealent?
Zo ja wat is dan handig bij het aanbrengen?
-voorbereiden
-glassealent aanbrengen
-afnemen
-uurtje wachten misschien en dan laagje 2?
 
Tot nu toe altijd maar 1 laagje aangebracht maar wil ook eens 2 lagen proberen om te zien of daar verschil in zit.
 
in mijn ervaring egalere dekking en dus minder high spots wat weer zorg voor beter wissen en minder stuiteren van de bladen. Qua standtijd zal het vast ook nog iets toevoegen, maar das subjectief...
 
Ik gebruik ook al jaren Glassealent alleen tot nu toe altijd maar 1 laagje aangebracht maar ik begreep dat 2 laagjes een net wat beter effect zou hebben dus dat wilde ik eens proberen.
@ivo's ik had juist verwacht dat met 2 laagjes de kans op high spots juist groter zou zijn afijn ik zal het eens proberen.
 
Dubbel aanbrengen en dubbel afnemen, en de 2e laag 'vlakt' de eerste ook weer wat verwacht ik, er zitten toch wat oplosmiddelen in. Na n uurtje is t nog niet volledig hard/droog natuurlijk, dus ik vermoed dat het daardoor ook juist minder highspos geeft...
Niet onderbouwd maar puur mijn ervaring en verklaring