• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde producten

henzik

Detailing rookie
3 mrt 2025
7
15
10 jaar geleden kocht ik een set voor zwarte auto's. De auto werd verkocht en het doel was waarde opkrikken. Dat is goed gelukt, de auto bracht 2500 euro meer op!

De set is destijds gekocht nav. een filmpje waarop het hele proces van a tot z doorlopen werd. Zo wist ik destijds de volgorde.

Nu, 10 jaar later, heb ik weer een zwarte auto. Maar geen idee over de volgorde. De hoofdlijnen wel, maar na polijsten loop ik vast.

Dus: auto gewassen, gekleid, droog en schoon. Dan polijsten met 'monello raffini-veloce'. Maar dan komt het, ik heb 2 poorboys-world producten.

Ik heb 'liquid natty's blue' en 'black hole'. Ik denk zelf, gebaseerd op de productomschrijving, dat ik nu eerst black hole moet doen, en daarna liquid natty's blue, daar de laatste een carnauba was is.

Klopt dat?

De Blackhole wordt gebruikt als een glaze oftewel een voedend product. Ook wordt het gebruikt om kleine imperfecties (tijdelijk) op te vullen.
Daaroverheen kan prima de wax.
Hou er wel rekening mee dat de standtijd minder is/kan zijn.

Wil je een langere standtijd, dan zou je de Blackhole achterwege kunnen laten als de lak tiptop in orde is.

De auto is uit 2021 en had 25k km gelopen bij aanschaf, is dealer gepoetst. Zitten echt heel weinig lakproblemen op.. in totaal mss 15 steenslagpuntjes over de hele auto.

Mijn plan was om het nu helemaal goed te doen en dan als laatste stap de stipt ceramic coating er overheen, dan moet ie een maand of 3-4 zonder aandacht doen, en dan als het warmer is buiten poetsen en dan glass coating.

Ik denk dat het lood om oud ijzer is. Het is nagenoeg hetzelfde spul. Het gaat om de carnauba wax die er in zit. De stipt 'wax shield coating' is ook gewoon een carnauba wax.

Ik had het ook niet over de blauwe coating, die gaat er niet op komen. Wat ik er, als het weer wat beter is, overheen wil zetten is een glass coating. Dat is een ander product.

Andere opties voor een coating worden altijd gewaardeerd.. ik ben er tijd uit geweest. Toen ik stopte bestond stipt amper of niet.

Ik ben geen stipt hater, integendeel, maar zie ook de commerciele kant. Als je elke maand een auto weggeeft etc, het geld moet ergens vandaan komen, en dat is altijd bij jou, de klant. Als je kortingsacties doet constant 20-50%, dan kun je dus ook zeggen dat je producten gewoon een gruwelijke marge hebben.

Dat gezegd hebbende, dankzij stipt zijn wel meer mensen hun auto gaan verzorgen, dus positief. De kwaliteit van de producten; die paar die ik aangeschaft had als aanvulling zijn prima, alleen veel te duur.

Ik vind de filmpjes ook wel leuk, ondanks dat het scripted theater is.

Laatst bewerkt: