• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volgorde van wax?

Cydro

Detailing trainee
25 mrt 2014
28
47
30
Hallo!

Sindskort ook in bezit van een mooie collectie van schoonmaakmiddelen om mee te beginnen. Ik rijd in een zwarte auto, wat toch zeker wel een moeilijke kleur is. Nu zag ik een flesje Black Hole van Poorboy's, en zag er alleen maar positieve recensies bij staan. Nu vroeg ik mij af als alleen de Black Hole zat is om op mijn auto aan te brengen, of moet er nog een laagje wax boven of onder? Zoja wat? Heb momenteel alleen maar FX SynWax van Mothers, en dit is dus eigenlijk het enige dat ik gebruik op mijn auto.

Alvast bedankt!

Black Hole heeft eigenlijk wel een laagje wax nodig om ervoor te zorgen dat het niet te snel weer weg is.
FX Synwax is prima spul, maar wellicht wat dubbelop met Black Hole.

Ah, okay. Dus eerst Black Hole, en dan een laag Synwax erop? Of is Synwax op zich al prima?

Ik sluit me aan bij Soepergrover. Je kunt er voor kiezen de blackhole af te toppen met een wax, maar wanneer je dit met de synwax doet vraag ik me af of het meerwaarde heeft. Kies er zelf altijd voor de blackhole af te toppen met een wax die een wat langere standhoud heeft. Wax van dodo juice of collinite in mijn geval bijvoorbeeld. Hoewel de poorboys Nattys ook wel aardig is om blackhole mee af te toppen.

Dus Cydro: het wantwoord is nee. Een laagje Synwax heeft niet zoveel meerwaarde doordat het eigenlijk een sealant is. Zou je blackhole willen
aanbrengen op je auto (wat erg fraai is) kun je beter een 'echte' wax kopen zoals Poorboys Natty

Van wat ik lees op het poorboys forum kun je elke 'pure' sealant of wax (dus een wax / sealant zonder cleaners) bovenop Black Hole plaatsen. Als Synwax geen cleaners bevat, dan kan het prima op Black Hole.

Ontzettend bedankt voor de replies! Stukken wijzer geworden. Black Hole staat al in me winkelwagen, en gooi Natty's er mooi bij.