• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf 4 aangepakt

Vorige week moesten er toch maar eens nieuwe bandjes op de golf (de oude waren aan de binnenkant tot op het canvas kaal 8-()) )

Gelijk maar een setje nieuwe velgen erbij genomen, we moesten toch al iets nieuws hebben voor in het najaar en winter...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


en nog een plaatje van vanavond, na een lang weekendje rotterdam en een paar honderd km moest ik toch kosten wat kost de auto wassen... Ken je dat dat de lucht bijna zwart ziet van de aankomende regen-wolken maar toch nog "even" de wagen moeten wassen :D

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Ben nu bijna klaar met machinaal poetsen op mijn golf 4, binnenkort dan ga ik aan m'n pa's golf 4 variant beginnen!

De vorige eigenaar van die variant was een aannemer van een groot bouwbedrijf en die heeft de lak behoorlijk mishandeld!!!
Maar daar zal ik een nieuw topic voor openen als ik er echt mee aan de gang ga! :cool:
 
mooie auto idd, maar ook een persoonlijke kwestie die verlaging. ik vind het in ieder geval niks, ik vind het mooi als de banden gelijk lopen met de spatborden, dan is het nog te doen. maargoed, ieder zijn eigen smaak!
 
ieder z'n ding, ik vind het prachtig :cool:

Edit: het is ook Airride, dus ik kan zo hoog en of laag als ik zelf zou willen :D
 
:D

Even serieus, als je het stuur maximaal naar één kant draait moet je band toch de wielkast raken of niet?
 
sterker nog zo kan ik helemaal niet rijden, is puur voor de show, met rijden staat ie net een cm of 2,5 hoger.

Ik heb airride genomen omdat ik wel de auto verlaagd wilde hebben maar door het letsel dat ik aan mijn rug heb kon ik niet meer rijden met m'n in hardheid verstelbare koni schroefset.

Nu heb ik dus het beste van beide werelden, toch een flinke verlaging maar wel comfort behouden :party:
 
Ik denk dat een dikke verflaag van een zebrapad ook al gevaarlijk wordt ;) grapje
Zo laag als op de foto's rijd je hem niet natuurlijk, maar de wielkasten zijn inderdaad niet meer in verhouding zo...
Voor de rest wel mooie golf.
Qua velgen zit je weer met het nadeel dat alles erachter o zo klein lijkt...tijd voor upgrade remschijven/klauwen ;)
voordeel: makkelijk te onderhouden velgen
 
klopt ja hehe, ben al een jaar of 4 voor deze remmen upgrade aan het sparen:

ECS%20Stage%20V%2014.1%22%20Big%20Brake%20Kit.jpg


358x32mm met 6 zuiger Porsche Cayenne klauwen :D
 
mooie golf met heel mooie glans, maar gooi hem aub een centimeter of vier omhoog, dat is naar mijn menig veeeeeel mooier.
 
2500 voor een setje remmen.. vind het een klein beetje "over done"

zou het in een gewone brembo set stoppen, en dan een turbo upgrade doen:-"
 
aron147 zei:
2500 voor een setje remmen.. vind het een klein beetje "over done"

zou het in een gewone brembo set stoppen, en dan een turbo upgrade doen:-"

hehe daarom zijn ze er ook niet gekomen (een brembo setje kost ook serieus geld).

en een turbo ombouw zal hier nooit opkomen, dit blokje doet het prima zo. Voor het serieus snelle werk heb ik m'n andere project auto die nu ook klaar is.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Deze golf 1 cabrio heb ik in anderhalf jaar tijd helemaal zelf "gerestaureerd" en omgebouwd naar 1.8T (hebben hem ook zelf gespoten) :party:

Hier heb ik wel vrij serieuze remmen op, alu 4 zuigerklauwen van wilwood met 280mm Golf G60 schijven, remt als een bezetene!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

en achterop een setje Corrado G60 schijven met G60 klauwen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

EDIT:

bijna vergeten te vermelden, de auto is volledig door de RDW omgekeurd en heeft dus het vermogen op kenteken. Ook de verzekering is er van op de hoogte en heeft de polis aangepast.
Dus het is een legale motorombouw :)^
 
Bedankt mannen!



@ HLE99:

Voorlopig even niet, door o.a. drukte "@ work" blijft het bij rijden met goed weer en dan gauw wassen en weer terug naar binnen :weetniet

Maar het rijden is dan ook wel zo briljant dat dat veel goed maakt :party:

Ik heb gisteren wel nog wat detail producten besteld bij Tim, de collectie blijft maar groeien en groeien!