• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf II

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
Afgelopen zaterdag was het de beurt aan een Golf III. Deze zaterdag stond er weer een Golf in de planning. Maar deze keer een II. Ook weer een auto van een vriend van me. Vaak moet je het dus van je vrienden hebben. :grinning:

Gelukkig kon ik onder een carport werken want anders was er gisteren geen beginnen aan geweest met het wisselvallige weer. Ik trof de Golf in ieder geval al netjes gepoetst aan.

Het interieur was echt nog zeer netjes. Enkel de matten waren wat vuil. Dit was dus een mooi klusje voor de eigenaar om deze schoon te maken met APC van Poorboys. ,^^

Na dus de eigenaar hebben uitgelegd hoe te werken met APC ben ik begonnen met het kleien van de Golf. Dit was ook zeker nodig want ik had een tijdje terug toen mijn vriend de Golf net gekocht had de lak al eens goede bekeken en het viel mij toen op dat de lak erg ruw aanvoelde en onder de zwarte puntjes zat. Waarschijnlijk was dit allemaal spul wat van bomen af kwam of iets dergelijks en geen teer. Het zat namelijk overal op de auto en het merendeel zat op het dak en de motorkap.

De volgende stap was polijsten. Swirls waren niet echt aanwezig dus Finale op wit leek mij voldoende. Sommige plekken kregen een aantal hits met Raffini Mezzo op oranje aangezien hier wat zwaardere krasjes aanwezig waren. Natuurlijk zijn deze plekken afgebouwd met Finale op wit. Toen ik de gehele wagen gepolijst heb was het tijd voor een wax laag. Ik gebruik al een hele tijd Natty's Blue Paste Wax van Poorboys dus ook de Golf kreeg een laagje Natty's. :)

Het polijsten en de wax begon zijn vruchten af te werpen. En dat voor een zilvere lak van 22 jaar oud. Ik vind het zeker niet slecht! :)^

Daarna als laatste stap alle plastic delen aan de buitenkant weer mooi zwart gemaakt met Vinyl & Rubber Care van Autoglym. Helaas werden de voor en achterbumper niet meer mooi zwart maar bleven ze licht dof kijken. Misschien dat het type plastic anders is of iets dergelijks. ;)

De banden heb ik helaas niet kunnen doen aangezien mijn middeltje hiervoor op was. :schaam

Dan nog even de vraag wie hier tips heeft om deze zwaar verweerde NL sticker te verwijderen van de achterklep? Ik weet dat fohnen een van de oplossingen is. Maar is het ook een oplossing met een sticker die in zo'n staat als de onderstaande verkeerd?In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn Show-Off. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Een hele mooie show off. Dit doet zeker eer aan de 22 jaar oude Golfje. Voor de sticker zou je Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover kunnen gebruiken.

Mooi resultaat, maar die stikker krijg je niet meer netjes.
Dat zit er gewoon ingebrand op 1 of andere manier.
Heb laatst een primera gedaan en daar zat net zo een stikker op, met een fohn de toplaag eraf maar je krijgt het verder niet weg.

Wat nog een mooie en originele Golf Manhatan! Erg mooi geworden! Hier in het dorp staat een Jetta Pacific van '91 met 28.000km op de teller, werkelijk als nieuw. Nog steeds in bezit van de eerste eigenaar.

Mooi resultaat weer Dennis. Mooi wagentje !

Wat heb je met die pot natty's gedaan, die ziet er afgeleefd uit:-p

mooi..voor die sticker wil je adviseren iemand met een caramelschijf te zoeken, dan moet je een heel eind komen. succes ;)

't Blijft een fijn en tijdloos autootje, zo'n MK2. Mooi gedaan! Hoeveel heeft 'ie gelopen?
Caramelschijf doet inderdaad wonderen, heb dit zelf ook wel eens toegepast om plakresten te verwijderen...zoek op "stripe off wheel"

Bedankt voor alle complimentjes en reacties jongens! :)

Ook bedankt voor de tips wat betreft het verwijderen van de sticker. Ik ga het er eens met de eigenaar over hebben om te zien wat we kunnen doen. Het is geen pre om de sticker weg te hebben maar de eigenaar zou het wat netter vinden.

En Timm, goede vraag wat ik met die pot Natty's heb gedaan. Haha. Hij is gewoon goed gebruikt bij mij. Ik zet mijn spullen gewoon altijd op de grond bij de auto neer als ik bezig ben en dan wil ik er nog wel eens tegen aanstoten. Moet die manier van weg zetten toch maar eens afleren. :-b

Rvarkelen, De Golf heeft 129.000 gelopen en hij is van '89. ;)