• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Golf R32

Jokingotto

Detailing addict
23 jun 2011
44
55
Hey mede detailers,

ik heb al een poos niets meer gepost hier.
Dat betekent niet dat ik niet detail hoor, in tegendeel.
Drukker dan ooit tevoren, dit jaar heb ik al al drie leuke Alfa Romeo's onder handen mogen nemen.

Vandaag heb ik een VW Golf R32 een full detail gegeven, in voorbereiding op het bezoek naar de VAG meeting aan de Wörthersee.

Onderstaand mijn gebruikte stappenplan.
Vrijdagavond heb ik de Golf al grondig gewassen, zodat ik zaterdag daar niet zo veel werk meer mee heb.

Vervolgens is de auto zaterdag nogmaals grondig schoongemaakt met APC.
Waar nodig heb ik gekleid, dit was echter te verwaarlozen.

Daarna de dap ter hand genomen:
Twee hits met Chemical Guys V36 op een gele pad.
Een hit met Chemical Guys V36 op een oranje pad.
Een hit met Chemical Guys V38 op een witte pad.
Een hit met Chemical Guys V38 op een zwarte pad.

De Porsche wielen met een gele polijst-bal op de boormachine met V36 gepolijst.

Na het polijsten de verzorging:
Een laagje Poorboys Black hole glaze.
Twee lagen Chemical Guys Butter Wet Wax.

De velgen hebben een dubbele laag Chemical Guys Wheel Guard gekregen.

De trim en rubbers zijn behandeld met Poorboys Natural Look.

Aan de binnenkant heb ik niet veel hoeven doen, enkel de gave König sportstoelen gereinigd met Gliptone Gentle Cleaner en daarna een laagje Gliptone Conditioner.
Wat een heerlijk goedje is dat toch!

Helaas door tijdgebrek niet de hele auto kunnen aanpakken, komende week nog even het dak en de kofferklep aanpakken.

Hier het resultaat, onbewerkte foto's van m'n iPhone5.

bg38f6.jpg


333emn9.jpg


2eq6i4y.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ja, ik ook hahaha. Daarom zeg ik het er maar ff bij.
De lichtomstandigheden waren blijkbaar erg goed, had eigenlijk m'n spiegelreflex even moeten pakken.
 
Je gebruikt de all leather look voor het exterieur, maar ik had ner gehoord dat deze vlekken maakt wanneer er water op komt?!
 
Ik neem aan dat je Natural Look bedoelt? Dat moet je meteen van de lak halen. Op plastic vlekt het niet. Ik gebruik het al jaren. @GTI-EDITION230: dankjewel!
 
Zeker een mooi resultaat behaald! Uiteraard doet het tijdstip van de foto wel een extra duit in het zakje qua relfexie, ik zie namelijk dat de foto om 17:42 is genomen. Bij een avond zon met een lichte bewolking geeft dan extra diepte aan je lak ivm de lage stand v/d zon. Desalnietemin een erg mooie auto!

ps. ik weet niet of je het heel erg vindt, maar je exacte GPS locatie is te zien in je EXIF :)
 
Hoi Renzo, dezelfde lichtinval spoort voor mij feilloos elke hologram op. Soms maak ik er gebruik van, soms baal ik er van. En de lokatie, koffie staat klaar hahaha. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk