• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Polo 2010 Uni zwart

Eindelijk weer eens een show off! Mooie diepe look in ieder geval.
Eens een dagje uittrekken om met de camera te spelen, komt goed!
 
Dibbuz zei:
... Eens een dagje uittrekken om met de camera te spelen, komt goed!
Clinic ?? geen haast / ooit een keer, maar de gedachte kwam ineens in mij op ...

Overigens , zoals gezegd, vind ik deze foto's a; zeer aangenaam
 
Nice Bart! :-)^

@Rene: ik kan mij alleen maar aansluiten bij de vorige "sprekers", het is makkelijk praten wat je nu doet. Bouw eerst wat meer ervaring op en kom dan met een onderbouwde mening. Het is al vaker gezegd, iedere lak is anders, het kan zelfs verschillen tussen hetzelfde merk en type auto. En op zich is er wel een stelregel: Duitse lakken zijn hard, MAAR: ook ik weet uit ervaring dat uni-zwart boterzacht kan zijn! En je weet pas hoe hard een lak is als je er aan begint! Dibbuz en ik hebben ooit een SEAT Cordoba gedaan (2003 uit mijn hoofd), uni-zwart en boterzacht, zelfde problemen als Bart, het kost meer tijd omdat je voorzichtiger moet zijn om niet weer krasjes te maken. Dus: Ja, het is makkelijker te corrigeren, maar om zo'n lak perfect gefinished te krijgen is een flinke klus!
 
Als mannen als Bart, Jan en Ivo met hun ervaring aangeven dat het een pittige klus is geweest dan is er NIEMAND die dat tegen mag spreken vind ik.}:)w

Werkelijk schitterend resultaat en hele mooie foto's. Mijn eigen ervaring is dat je snel denkt: "VW/VAG, dus hard" De les uit de show-off is om je zelf te dwingen om altijd voorzichtig -en met gebruik vaneen testspot- te werk te gaan.
Mag best nogeens onder de aandacht gebracht worden
 
Als VW-liefhebber kan ik alleen maar zeggen, wat een schitterend resultaat, echt mooi.

Aan Rene: misschien eerst even een bakje hoofdletters kopen alvorens te beginnen typen :-b
 
Mooie resultaat in alweer dezelfde mooie ruimte.

Nu blijft er wel wat hangen bij mij, hoe kun je zien, voelen of ruiken of een lak metalic is of uni is ?
 
Dat zie je....
Metallic zijn "spikkels" in de lak, uni is gewoon "een kleur"

Uni:

1678d1h.webp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uni is niets anders dan lak zonder metallic, dat kan zwart, wit, rood, blauw enz enz zijn.
Uni lak kan met of zonder blanke lak zijn (of in een enkel geval gemengd).
Zonder blanke lak wordt het Single Stage genoemd.

Metallic lakken hebben altijd blanke lak, in een enkel geval zitten de metallic deeltjes ook in de blanke lak. Vaak bij parelmoer lakken is dat het geval.
 
En misschien een beetje teveel off-topic. sorry Bart, maar is een metallic lak of parelmoerlak over het algemeen harder dan een uni lak. :weetniet
 
Op de eerste drie foto’s zijn voor de geoefende detailer na goed kijken enkele lichte swirls waarneembaar. (Mozes kriebel).
Prachtig voorbeeld van een krasstraat die nu eens niet krast…

Zo een auto wordt gewoon grijzig van kleur door de mishandeling in een krasstraat. Ik blijf zwart echt een alles-of-niets kleur vinden.
Maar wat ziet die auto aan het einde van de detail er weer prachtig uit zeg!
 
Ik heb zelf ook een zwarte Polo Bluemotion, en sinds aanschaf mij bij carclean en het forum aangemeld :). Mijn auto vervolgens altijd handgewassen maar je bevindingen met de lak kan ik bevestigen. Mijn wagen zit ook onder de swirls, hoewel (gelukkig) lang niet zo erg als de auto op deze foto's (de mijne is van mei 2010). Met het minste of geringste trek je dr al een (micro-)kras in. Om trouwens over de steenslag nog maar te zwijgen, hoe was dat bij deze wagen? Mijn motorkap en grille zijn echt een maanlandschap waar tussen de zwarte vlakken vele witte putten liggen :(.
 
Ik heb afgelopen maandag ook een zwarte Polo unilak onder handen mogen nemen. Dacht dat fix ik wel, dacht dat ik gek werd. De krassen kreeg ik niet allemaal verwijderd. Kreeg het idee zal wel een harde lak zijn, met afbouwen kreeg ik het gevoel dat ik er krassen in maakte met de doek. Wat zou ik moeten doen heb gewerkt met de dab oranje inzo, wit mezo, zwart final maar geen bevredigen resultaat. Schoon zus was wel blij.
 
heb ook een unilak op de Alfa zitten. Als je nog maar kijkt, trek je er al swirls in. Welke doeken zijn best te gebruiken hiervoor? Dus maw welke doeken zijn het zachtst?? Want je kan eigenlijk bijna elke week de auto moeten polijsten, kan niet de bedoeling zijn toch :p
 
Wat mijns inziens het beste werkt, zoeken naar de 'best mogelijke' combinatie om te finishen, afnemen met weinig druk en VEEL doeken met KORTE vezels.
Bijvoorbeeld de ultimate wipes van Meguiar's.
Daarna in de C-quartz (of gelijkwaardig product, er zijn er talloze....) en je zult een stuk minder krassen maken met wassen.

Wil of durf je niet aan de C-quartz? Dan is bv. Auto Finesse Tripple (afgetopt met een wax naar keuze) je beste vriend........