• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Polo Lippenstift op dak

kevin2296

Detailing chief
7 nov 2014
116
78
28
Goedemorgen,

Ik zit met het volgende probleem. Een vriendin van mij heeft op haar dak per ongeluk lippenstift gesmeerd. :-*(zie foto)
Mijn idee was dat ik met Poorboy's APC cleaner aan de slag moet gaan. Maar weet niet hoe ik het moet gebruiken (qua verhouding :-D)
Ik heb haar al gezegd dat ze zeker niet moest gaan wrijven met water etc want dan krijg je het nooit meer eruit.
De vraag is dus; Hoe kan ik hier het beste aan de slag gaan en met welke spullen? :-B

conv_1781.webp

Jaa lang verhaal hoe het erop is gekomen dat doet er ook niet toe :s
Als iemand misschien nog tips heeft om zoiets van het dak af te halen graag :-B

Bedankt voor je reactie Kees-sw jij zegt dus dat ik het gewoon puur erop moet smeren en dan in laten trekken en met een doekje weg halen.
Of moet ik er toch wel een beetje water bij doen in bijvoorbeeld een plantenspuit en dan erop sprayen?

Heb APC wel thuis maar nog nooit op bekleding gebruikt dus weer niet precies hoe en wat ermee tedoen :schaam

APC kan inderdaad, maar je moet op de hemel wel uitkijken dat je het niet te nat maakt, omdat hij anders los kan gaan laten door het gewicht. Je kan eventueel ook nog de Auto Finesse Total https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Total_Interior_Cleaner_500ml_TO500_102204, dan maak je de hemel in ieder geval veel minder nat (en dus minder zwaar), maar ik durf niet te zeggen of het sterk genoeg is voor lippenstift.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mss met een wonderponsje? Wel GOED uitkijken wat te doen.

Of mss bij de wasafdeling in de winkel hebben ze meestal lippenstiftverwijderaar in van die kleine flesjes... Je kan maar proberen !

Ik weet niet hoe oud de auto is maar als deze een (paar) jaar oud is dan ontkom je er haast niet aan om het hele hemeltje te doen.
In de loop der tijd wordt het hemeltje wat grijzer, met een APC oplossing van 1:10 haal je vaak al heel erg veel vuil weg maar wordt het hemeltje op die plek ook lichter,

Wat ik in dit geval lastig vindt ik dat je het er deppend uit moet zien te halen, ga je vegen dan is de kans groot dat het alleen maar meer vlekken gaat geven.
Persoonlijk zou ik een wit t-shirt pakken, daar diezelfde lippenstift opsmeren, die een dag laten intrekken en dan eens kijken hoe makkelijk dat eruit gaat.

Wellicht is een extractor hierin een goede oplossing

Ik weet niet of je een nat/droog zuiger of extractor hebt (bij de extractor niet bij spuiten) maar dan opspuiten en wegzuigen zou ik doen.
Zo word het niet te nat, misschien nog heel zachtjes en voorzichtig inwerken en gewoon herhalen