Zoals eerder beloof in deze post hierbij het resultaat van de exterior detail op een Volkswagen Tiguan. Eigenaar werkt bij een sojabonen fabriek en daar was een ondefinieerbaar goedje uit de stoom van een afvoerpijp op zijn auto terecht gekomen. Resultaat was een viezige laag die er met normale middelen iig niet af te halen viel. Samen besloten om er een exterior detail van te maken.
Gevolgde stappen:
- afspuiten, foamen, afspuiten, wassen, kleien, iron en teer verwijderen, afspuiten, drogen.
- aftapen, test sectie en polijsten, (deze) VW lak is vrij hard en de auto was jong, dus het ging vooral om verwijderen van de vieze laag en enkele lichte krassen. Uiteindelijk gekozen voor CP Essence op een Meguiars MF pad. Dat gaf voldoende correctie en een mooie glans. Wel de pads na elke pass extra goed uitblazen met een compressor en geregeld wisselen ivm de viezigheid die er af kwam.
- aanbrengen enkele laag coating en sealant.
- afwerken met een rain repellent op de ruiten en banden dressing.
Ik heb er wederom een filmpje van gemaakt, geen zonnetje bij het eindresultaat maar geeft toch een goede indruk:
Zowel ik als de eigenaar waren zeer tevreden, omdat we er deels samen aan hebben gewerkt zijn de uurtjes ook nog enigzins beperkt gebleven, ong 9 in totaal.
Gevolgde stappen:
- afspuiten, foamen, afspuiten, wassen, kleien, iron en teer verwijderen, afspuiten, drogen.
- aftapen, test sectie en polijsten, (deze) VW lak is vrij hard en de auto was jong, dus het ging vooral om verwijderen van de vieze laag en enkele lichte krassen. Uiteindelijk gekozen voor CP Essence op een Meguiars MF pad. Dat gaf voldoende correctie en een mooie glans. Wel de pads na elke pass extra goed uitblazen met een compressor en geregeld wisselen ivm de viezigheid die er af kwam.
- aanbrengen enkele laag coating en sealant.
- afwerken met een rain repellent op de ruiten en banden dressing.
Ik heb er wederom een filmpje van gemaakt, geen zonnetje bij het eindresultaat maar geeft toch een goede indruk:
Zowel ik als de eigenaar waren zeer tevreden, omdat we er deels samen aan hebben gewerkt zijn de uurtjes ook nog enigzins beperkt gebleven, ong 9 in totaal.